تاثیر رول های حرارتی با کیفیت در افزایش طول عمر پرینترهای حرارتی

    کد خبر :1088188

اگر چاپ رول حرارتی شما کمرنگ است و یا کاغذ حرارتی در پرینتر ی شما گیر می کند و یا پرز زیادی در دستگاه بجا می گذارد و باعث کند شدن دستگاه شما می شود، مطالعه این مقاله می تواند بسیاری از این مشکلات را رفع کند.

استفاده از پرینترهای حرارتی به عنوان ابزاری ضروری در بسیاری از کسب و کارها و صنایع از جمله خرده فروشی، رستوران‌ها، انبارها و مراکز بهداشتی، نقش پررنگی ایفا می‌کنند. برای استفاده طولانی مدت از پرینترهای حرارتی باید از کاغذهای حرارتی با کیفیت استفاده کنیم که آسیب های پرینترهایمان کمتر شود. در تهیه رول های حرارتی به عنوان قلب تپنده دستگاه های پرینتر حرارتی باید دقت بالایی داشته باشیم و از فروشندگان معتبر که تولید کننده هم هستند کاغذ حرارتی تهیه کرد. در صورتیکه رول کاغذهای حساس بی کیفیت در دستگاه های پرینتر بکار ببریم باعث آسیب به دستگاه می شود.برای خرید رول حرارتی در هر نوع و تعداد با کیفیت تضمینی ومستقیم از تولید کننده با ما در تماس باشید.

برای دریافت مشاوره با شماره های 09012585808 – 02187700832 در تماس باشید.

ابعاد استاندارد رول ها حرارتی

برای تهیه رول های حرارتی باکیفیت  و وضوح چاپ بالا از وارد کننده ها و تولید کننده های معتبر و با سابقه در زمینه کاغذهای حرارتی خریداری کنیم که سلامت دستگاه های پرینتر خود را تضین نماییم. بهترین و استانداردترین گرماژ کاغذهای حرارتی 55گرم می باشد که تاثیر مستقیم بر قیمت رول کاغذ حرارتی دارد. بعلاوه رول های حرارتی اگر گرماژ پایینی داشته باشند و یا از حد مجازی بالاتر باشد امکان دارد در دستگاه گیر کند و یا پرز های کاغذ در دستگاه گیر کند. رول کاغذ های حرارتی حتما باید ابعاد مناسب داشته باشد که در ادامه به ابعاد مناسب با هر دستگاه اشاره کرده ایم.

رول فیش پرینتر

رول های حرارتی فیش پرینتر با عرض 8 سانتیمتر که در بازار با اسامی مختلفی از جمله فیش پرینتر، رول 8 سانت و رول فاکتور زن شناخته شده اند. مخصوص دستگاه های پرینتر نوبت دهی و صدور فاکتور در فروشگاه ها و رستوران و داروخانه ها می باشند.

رول رسید مشتری

رول های کاغذ حرارتی رسید مشتری 7.9 سانتیمتر می باشند، این رول های حرارتی مخصوص دستگاه های ATM می باشند که در انواع سایزها و ترمال ها در بازار موجود می باشند. اغلب بانک ها نیز ترجیحا از رسید مشتری های با چاپ اختصاصی لوگو و تبلیغات خود استفاده می کنند.

رول پوز فروشگاهی

رول های مخصوص کارتخوان ها که ابعاد کوچکی دارند دارای عرض 5.7 سانتیمتر می باشند و البته بنابر سایز و ابعاد دستگاه متراژ پایین تری دارند برای نمونه رول حرارتی پوز 16 متری محبوبیت بیشتری دارند.

کش لس

رول های حرارتی مخصوص دستگاه های کش لس نیز مانند رول های حرارتی پوز می باشند البته با این تفاوت که در برخی دستگاه ها قطر مغزی رول بزرگتر از قطر رول های حرارتی پوز می باشند.

هر کدام از کاغذهای حرارتی که به آنها اشاره شده است باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند که به دستگاه ها آسیبی وارد نکنند. برای خرید کاغذهای حرارتی با عرض مناسب و مطابق با دستگاه بهتره که از فروشندگان معتبر در این زمینه سفارش بگیریم که با خیال راحت و مطمئن مدت طولانی از دستگاه هایمان استفاده کنیم. نگاره کام فروشنده معتبر با 20 سال سابقه موفق در زمینه کاغذهای حرارتی می باشد.

هد پرینتر قلب تپنده چاپگر و کیفیت کاغذ حرارتی

هد پرینتر یکی از مهم‌ترین اجزای هر چاپگری است که وظیفه انتقال جوهر یا تونر به روی کاغذ و ایجاد تصویر یا متن را بر عهده دارد. به عبارت ساده‌تر، هد پرینتر همان بخشی است که جوهر یا تونر را از کارتریج به کاغذ منتقل می‌کند. در دستگاه های حرارتی هدپرینتر وظیفه ایجاد تصاویر و متن‌ها را بر روی کاغذ حرارتی با اعمال گرما بر عهده دارد. کاغذهای حرارتی مورد استفاده در چاپگر های حرارتی اگر از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند امکان آسیب زدن به هد پرینتر را به شدت افزایش میدهند.

عوامل موثر بر طول عمر هد پرینتر

با توجه به این موضوع که پرینتر حرارتی گزینه ای مناسب برای چاپ سریع و ارزان است بهتر است که عواملی که موجب کاهش طول عمر آن می شود را کاهش داد. به این ترتیب هرچقدر کیفیت کاغذ استفاده شده را افزایش دهیم و به منظور جلوگیری از گرفتگی هد، باید به صورت دوره‌ای تمیز شود. همچنین دمای هد پرینتر باید به طور دقیق تنظیم شود تا از سوختن کاغذ جلوگیری شود.

رول کاغذ حرارتی بوم نقاشی پرینتر حرارتی

کاغذهای حرارتی که به محض دریافت حرارت از المنت های گرم شده هد پرینتر لایه حساس به گرما آنها واکنش نشان می دهد و تصاویر و نوشته ها بر روی آن نمایان می شود. درواقع ساختار کاغذهای حرارتی به نحوی می باشد که اگر به درستی تهیه نشده باشد بشدت بی کیفیت  خواهد بود و به هیچ وجه تصاویر و نوشته ها وضوح کافی را نخواهند داشت. حتما در تهیه کاغذهای حرارتی به این نکته توجه کنید که کاغذهای مرغوب و با ساختار شیمیایی اصطلاحا کوت شده خوبی را تهیه کنید. درک ساختار این رول‌ها و چگونگی تعامل آن‌ها با دستگاه پرینتر، به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید و از دستگاه خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنید. درصورت تمایل برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان تیم نگاره کام در ارتباط باشید.

ساختار رول های کاغذ حرارتی

رول‌های کاغذ حرارتی به طور کلی از چند لایه تشکیل شده‌اند:

♦ لایه رویه: این لایه، سطحی است که با هد پرینتر تماس مستقیم دارد و در اثر حرارت تغییر رنگ می‌دهد. جنس این لایه معمولاً از مواد حساس به حرارت مانند رنگدانه‌های حرارتی و یک لایه محافظ است. رنگدانه های حرارتی به طور معمول به دو رنگ آبی و مشکی در بازار موجود می باشند که همین لایه است که کاغذهای حرارتی را به چاپ آبی و چاپ مشکی تقسیم می کند.

♦ لایه میانی: این لایه، نقش حامل را دارد و لایه رویه را به لایه زیرین متصل می‌کند. جنس این لایه معمولاً از کاغذ یا پلاستیک است. درصد چسپندگی این لایه بسیار حساس و مهم است زیرا اگر چسپندگی خوبی نداشته باشد در واقع عملا در عملکرد لایه رویه و لایه زیرین اختلال ایجاد می کند.

♦ لایه زیرین: این لایه، قسمت پشتی رول است و از کاغذ ساخته شده است. در این قسمت باید دقت داشت که گرماژ کاغذ که در بالا به آن اشاره کردیم مقدار مناسبی داشته باشد.

ملاحظات استفاده از کاغذ حرارتی

در استفاده از کاغذهای حرارتی ملاحظاتی را باید در نظر داشت که هرچقدر هم کاغذها کیفیت خوبی داشته باشند هم باید در نظر داشت.

♦ رطوبت: کاغذ حرارتی را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.

♦ جلوگیری از نور مستقیم خورشید: نور مستقیم خورشید باعث محو شدن چاپ می‌شود.

♦ استفاده از دستگاه مناسب: از دستگاه پرینتر حرارتی مناسب برای نوع کاغذ حرارتی استفاده کنید.

توجه به تاریخ انقضا: کاغذ حرارتی دارای تاریخ انقضا است.

استفاده و جابجایی صحیح کاغذ حرارتی در پرینتر

کاغذ حرارتی به دلیل حساسیت به حرارت و رطوبت نیاز به مراقبت ویژه دارد. استفاده و جابجایی نادرست این نوع کاغذ می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله کیفیت پایین چاپ، گیر کردن کاغذ و آسیب دیدن دستگاه شود.

باز کردن بسته‌بندی: هنگام باز کردن بسته‌بندی کاغذ حرارتی، دقت کنید که به رول آسیب نرسانید و که ضربه ای به کاغذ وارد نشود و دچار خم شدگی نشود.

حفظ رول در حالت استوانه: برای حفظ شکل رول، آن را در حالت استوانه‌ای نگه دارید.

جلوگیری از خم شدن و پیچ خوردن: از خم شدن و پیچ خوردن رول جلوگیری کنید. این کار می‌تواند باعث ایجاد خطا در چاپ شود.

نصب صحیح در دستگاه: هنگام نصب رول در دستگاه، مطمئن شوید که رول به درستی در جای خود قرار گرفته است و کاغذ به صورت آزادانه حرکت می‌کند.

جلوگیری از کشیدن بیش از حد کاغذ: کشیدن بیش از حد کاغذ می‌تواند باعث پارگی و آسیب دیدن آن شود.

به طور کلی استفاده از رول‌های حرارتی باکیفیت، یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای هر کسب‌وکاری است که از پرینترهای حرارتی استفاده می‌کند. این رول‌ها نه تنها باعث بهبود کیفیت چاپ و افزایش طول عمر دستگاه می‌شوند، بلکه به کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش بهره‌وری نیز کمک می‌کنند. بنابراین، توصیه می‌شود که در انتخاب رول حرارتی دقت لازم را داشته باشید و از محصولات باکیفیت و معتبر استفاده کنید . کارشناسان فروشگاه کاغذهای حرارتی نگاره با نام نگاره کام در رسانه های مختلف و وبسایت این شرکت آماده ارائه مشاوره رایگان و تخصصی به خریداران و مصرف کنندگان محترم رول های حرارتی می باشند.

برای دریافت مشاوره با شماره های 09012585808 – 02187700832 در تماس باشید.

منبع: خبرفوری

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید