تاثیر رفتار والدین بر آینده کودکان

    کد خبر :1072377
تاثیر رفتار والدین بر آینده کودکان

مشاور و پژوهشگر حوزه آموزش و پیشگیری مسائل کودک و نوجوان با اشاره به مزایای فرزندآوری برای زوجین اظهار کرد: زوجین با فرزندآوری احساس قدرتمندی، مفید بودن و ارزشمندی بیشتری را تجربه خواهند کرد و رشد شخصیت زوجین نیز از دیگر مزایای فرزندآوری به شمار می‌رود.

وی افزود: به طور کلی، وجود فرزندان و تربیت آنها، بر شخصیت والدین به ویژه والدینی که با مطالعه و آموزش به دنبال انتخاب روش‌های بهتر فرزندپروری باشند، تأثیرگذار است، در واقع والدین با درک بهتر موقعیت‌ها و کسب اطلاعات بیشتر، علاوه بر تربیت صحیح فرزند خود، شخصیت و افکار خود را نیز بهبود می‌بخشند.

مشاور و پژوهشگر حوزه آموزش و پیشگیری مسائل کودک و نوجوان با اشاره به اینکه فرزندپروری از مواردی است که باید به طور حتم مد نظر والدین قرار داشته باشد، تصریح کرد: فرزندپروری، مهارتی اساسی است که والدین باید به آن به صورت کامل مسلط و آگاه باشند، عوامل متعددی از گذشته تا کنون دست‌خوش تغییرات شده است و فرزندپروری در زمان حاضر نسبت به سالیان گذشته بسیار متفاوت‌تر است.

این پژوهشگر ادامه داد: پدر و مادرهای نسل جدید باید مسئولیت‌پذیرتر، متعهدتر و به دنبال کسب دانش و مهارت بیشتری باشند و رشد همه جانبه فرزندان خود را مد نظر قرار دهند، والدین در گذشته از فرصت‌های آموزشی کنونی برخوردار نبودند و در واقع سبک زندگی آنها نیز بسیار متفاوت‌تر از سبک زندگی جدید بوده است.

وی اضافه کرد: فرزندپروری، فرایندی است که در طول آن والدین به صورت هماهنگ و باثبات در یک محیط و جوی امن، از تکنیک‌ها و مهارت‌هایی برای رشد همه جانبه کودک استفاده می‌کنند تا استعدادهای فرزند خود را پرورش دهند.

به گزارش ایمنا، مشاور و پژوهشگر حوزه آموزش و پیشگیری مسائل کودک و نوجوان افزود: فرزندپروری مقطعی نیست، اما برخی از والدین به این فرایند به صورت مقطعی نگاه می‌کنند و این در صورتی است که روش‌های فرزندپروری باید بر اساس نگاهی بلندمدت مد نظر قرار گیرد و والدین باید آگاه باشند که هر رفتار در هر لحظه می‌تواند پیامدی برای آینده فرزند آنها به همراه داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید