بهترین موتورسیکلت ها برای سفر طولانی

    کد خبر :1072581
بهترین موتورسیکلت ها برای سفر طولانی

موتورسیکلت‌ها به دلیل مصرف سوخت کمتر و ابعاد کوچک‌تر برای سفرهای درون شهری فردی مناسب هستند و حتی برخی از آنها برای سفرهای خارج شهر هم به کار گرفته می‌شوند.

بازتاب-موتورسیکلت‌ها انواع مختلفی دارند که برخی برای درون شهر، برخی برای مسابقه، برخی برای آفرود و برخی هم برای سفر خارج شهر کارایی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین موتورسیکلت‌ها برای سفرهای طولانی آشنا سازیم.

1-بی ام و K 1600 GT

بهترین موتورسیکلت ها برای سفر طولانی

  • قیمت: 24 هزار دلار

بسیاری معتقدند که باید بی ام و K 1600 GT را بهترین موتورسیکلت کروزر یا همان سفر طولانی انتخاب کرد. این موتورسیکلت نه تنها طراحی هیجان انگیزی دارد، بلکه از قدرت پیشرانه بالا و طراحی راحت برای سرنشینان برخوردار است.

این مدل قدرت 160 اسب‌بخار دارد و دور پیشرانه آن به 1000 دور در دقیقه می‌رسد. گشتاور به 133 در 5250 رسیده و همچنین ارتقا قدرت پیشرانه هم داشته است.

2-هوندا Gold Wing

بهترین موتورسیکلت ها برای سفر طولانی

  • قیمت 25 هزار دلار

برای 50 سال هوندا گولد وینگ یکی از بهترین موتورسیکلت‌های سفری شناخته شده و توانسته موردتوجه قرار گیرد. این موتور در مدل جدید دارای پیشرانه‌ای با چهار سوپاپ 1833 سی سی فلت شش سی سی کولینگ همراه است و قدرت آن به 125 اسب بخار می‌رسد. این مدل یک گیربکس هفت سرعته DCT یا گیربکس دو کلاچه دارد.

نکته جالب در این مدل داشتن ایربگ است تا به محافظت از سرنشینان بپردازد. این موتورسیکلت به یک IMU مجهز شده که به کنترل کشش کمک می‌کند و شامل ترمز ABS هم می‌شود. بنابراین می‌توان با آن تجربه سفری لذت بخش داشت.

3-کاوازکی Concours 14 ABS

بهترین موتورسیکلت ها برای سفر طولانی

  • قیمت 19.800 دلار

این محصول کاوازاکی را باید بیشتر یک موتور اسپرت دانست تا کروزر مسافرتی. پیشرانه چهار خطی 1352 سی‌سی DFI DOHC با سیستم خنک‌کننده مایع آن برگرفته از موتورسیکلت قدرتمند ZX-14R است. با قدرت 158 اسب بخاری، نسبت به رقبا عملکرد بهتری دارد.

به لطف محصول کاوازاکی Concours 14 ABS، می‌توان در پیچ و خم جادهای خارج شهر با لذت عبور کرد زیرا در کنار نرمی و راحتی، قدرت بالا پیشرانه کمک کرده تا سریع‌تر به مقصد برسید. وزن 304 کیلوگرمی آن شاید کم نباشد اما نسبت به رقبا اصلی کم وزن‌تر است.

4-یاماها FJR1300ES

بهترین موتورسیکلت ها برای سفر طولانی

  • قیمت: 18.774 دلار

محصول یاماها به خوبی در کلاش تورینگ و اسپرت جای می‌گیرد و باید آن را مدلی اسپرت تورینگ یا همان مسابقه‌ای مسافرتی دانست. در مدل‌های جدید این موتورسیکلت یاماها تغییرات محدودی به وجود آورده و آن را به گزینه نرم، راحت و قوی تبدیل ساخته است. یکی از قابلیت‌های اضافه شده KYB نام دارد که برای قابلیت تنظیم الکترونیکی جلو و عقب است.

ارگونومی بالایی در بخش صندلی دارد و همین موضوع سفری راحت برای سرنشینان رقم می‌زند. سیستم روشنایی LED حساس به محیط است. یک پیشرانه 16 سوپاپ تزریق سوخت مستقیم 1298 سی سی چهارخطی تعبیه شده که قدرت 142 اسب بخاری دارد. با وزن بیش از 291 کیلوگرمی، چندان سنگین نیست و حرکت راحتی دارد. این موتور به ABS، کنترل کشش، و کروز کنترل و چندی دیگر مجهز شده تا در سفر طولانی نقصی از خود نشان ندهد.

5-سوزوکی GSX-S1000 GT

بهترین موتورسیکلت ها برای سفر طولانی

  • قیمت: 13149 دلار

مانند کاوازاکی Concours 14، سوزوکی GSX-S1000 GT را می‌توان در یک موتور اسپرت دانست، در این مورد نماد GSX-R می‌درخشد. قدرت GSX-S1000 GT جدید از طریق پیشرانه چهار خطی انژکتوری 999 سی‌سی Gixxer تامین می‌شود که 150 اسب بخار قدرت در 11000 دور در دقیقه تولید می‌کند. این پیک‌های قدرت و گشتاور بالاتر از برخی از رقبا بزرگ‌تر در این لیست هستند، بنابراین برای ایجاد قدرت آماده حرکت شوید. این پیشرانه علاوه بر GSX-R در مدل‌های S1000 و Katana نیز وجود دارد. برای تعویض آسان دنده، به یک گیربکس شش سرعته با A&S سوزوکی همراه شده است.

محصول سوزوکی از طراحی جذاب و مشخصات فنی و ایمنی بالایی برخوردار است. همچنین تجربه سواری لذت بخش را برای سرنشین رقم می‌زند و نسبت به رقبا قیمت مناسبی دارد.

6-هارلی دیویدسون Road Glide Limited

بهترین موتورسیکلت ها برای سفر طولانی

  • قیمت: 28 هزار دلار

برکسی پوشیده نیست که هارلی دیویدسون در زمینه تولید موتورهای کروزر یا همان مسافرتی بسیار شهرت دارد. مدل Road Glide Limited آن اگرچه طراحی نوستالوژی دارد اما از قوای محرکه بزرگی برخوردار است. هارلی در حال حاضر 25 مدل ارائه می‌دهد، بدون احتساب Trikes. Road Glide Limited در سال 2019 عرضه شد و جایگزین Road Glide Ultra گشته که خود در سال 2011 به بازار رسید.

پیشرانه قدرتمند Milwaukee-Eight 114 V-Twin با خنک کننده هوا، Road Glide Limited را به قدرت 93 اسب بخار می‌رساند. این مدل وزن بالایی دارد و به راحتی می‌تواند دو سرنشین حمل کند و برای سفری طولانی خارج شهر عالی است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید