بازتاب اعتراضات به‌حق مخاطبان جواب داد/ هم ساعات طرح ترافیک کاهش یافت، هم اینترنت وصل شد

    کد خبر :647329

گروه اجتماعی بازتاب: «ساکنان طرح ترافیک اصلی پایتخت به اسارت شهرداری تهران درآمده‌اند» عنوان گزارشی بود که دو روز پیش روی خروجی سایت قراردادیم. در این گزارش که موردتوجه ساکنان طرح ترافیک شهر تهران هم قرارگرفته از مشکلات آن‌ها نوشتیم تا شاید بازتاب مشکلات عدیده آن‌ها به گوش شهردار محترم آقای حناچی و شورای شهر تهران به ریاست آقای هاشمی برسد.

 

روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ساعاتی پیش، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از ابتدای آذرماه تا پایان سال جاری، زمان اجرای طرح‌های ترافیکی از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر می‌یابد. کاهش یک‌ساعته زمان اجرای طرح شامل هر دو محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا می‌شود.»

 

در این اطلاعیه آمده است: «این تصمیم با توجه به کوتاه شدن طول روز و به جهت تخلیه سریع‌تر ترافیک بزرگراه‌های شهر در ساعات شبانگاهی، برابر اختیارات قانونی شهرداری تهران و بر اساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور تهران اتخاذشده است.»

 

وصل شدن اینترنت پایتخت‌نشینان

بعد از انتشار دو مطلب اعتراضی که بازتاب مشکلات و دغدغه‌های مخاطبان سایت بود: «قطع اینترنت بیشتر خسارت زد یا غارت و تخریب آشوبگران»؛ «این وصل نکردن اینترنت هم خودش یک اغتشاش است» اینترنت پایتخت‌نشینان هم بعد از وصل شدن اینترنت بسیاری از استان‌های کشور، برقرار شد.

 

بازتاب در مطالبی که عناوین آن‌ها در بالا ذکر شد، بخش کوچکی از خسارت‌های ناشی از قطع بودن اینترنت را متذکر شده بود ازجمله اینکه «برآوردهای رسمی نشان می‌دهد اغتشاشات اخیر، نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است؛ اما یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن کسب‌وکارهای مجازی گفته است قطعی اینترنت ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت به کسب‌وکارهای مجازی زده است. همین سایت بازتاب خودمان. الآن نزدیک به یک هفته است کارش مختل شده و کارکنان آن در این مدت بیکار شده‌اند.» و «همین وصل نکردن اینترنت، خودش دارد شبیه به یک اغتشاش می‌شود. اغتشاش که شاخ و دم ندارد. زندگی بسیاری از کسانی که با اینترنت سروکار دارند، مختل شده و امنیت شغلی بسیاری از آن‌ها نیز درخطر است. خوب این همان نتایج اغتشاشات خیابانی است که اینجا به دنبال وصل نشدن اینترنت حاصل‌شده و می‌شود.»

 

امیدواریم چنین اتفاقاتی دیگر برای مردمان کشورمان صورت نگیرد و مشکلات اقتصادی نیز درایت مدیران لایق زودتر برطرف شود.

 

انتهای پیام/#

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمدرضا کیانفر گفت:

    سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس گفت: باید فضای مناسب را برای بیان اعتراضات و انتقادات واقعی مردم فراهم کرد.

    آقای نقوی،
    بیان اعتراضات و انتقادات واقعی مردم فقط از طریق جامعه مدنی که احزاب مخالف انقلاب در رأس آنند میسر می‌باشد.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

دیدگاهتان را بنویسید