بازتاب ایران

المانیتور: ایران میزبان گفتگوهای طالبان و دولت افغانستان است/ رویترز: دور هفتم مذاکرات هسته ای درباره جزئیات است/ اسپوتنیک: مقام سابق موساد، نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داد/ الشرق الاوسط: روحانی به دلیل قطع برق عذرخواهی کرد

    کد خبر :825514

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری رویترز، خبرگزاری اسپوتنیک  و روزنامه الشرق الاوسط با تأکید بر موضوعاتی چون ایران میزبان گفتگوهای طالبان و دولت افغانستان است، دور هفتم مذاکرات هسته ای درباره جزئیات است، مقام سابق موساد، نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داد، روحانی به دلیل قطع برق عذرخواهی کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: ایران میزبان گفتگوهای طالبان و دولت افغانستان است

روز گذشته هیئتی  از سوی دولت کابل، طالبان در تهران حضور داشتند، رسانه های مختلف درباره حضور هر یک از این هیئت ها گمانه زنی هایی کردند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: ایران میزبان دولت افغانستان و طالبان برای گفتگو است.

ادامه می دهد: محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران خروج قریب الوقوع آمریکا از افغانستان را تبریک گفت.

افزوده است: حضور هیئت های دو طرف در تهران از طرف رسانه های دولتی ایران و سخنگوی طالبان تایید شده است.

طالبان

در پایان این پایگاه خبری به حضور زیرامورخارجه در تهران نیز اشاره کرده است و از قول آقای ظریف آورده است که در مورد افغانستان با همتای هندی خود گفتگو داشته است.

رویترز: دور هفتم مذاکرات هسته ای درباره جزئیات است

مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا که طبق وعده های انتخاباتی بایدن باید به سرعت به نتیجه می رسید اکنون شش دور برگزار شده است و نتیجه ای حاصل نشده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: ایالات متحده انتظار دارد دور هفتم مذاکرات هسته ای ایران درباره جزئیات باشد اما درباره زمان برگزاری آن چیزی نگفته است.

ادامه می دهد: ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد انتظار دارد هفتمین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا درمورد از سرگیری توافق هسته ای در لحظه مناسب انجام شود.

افزوده است که ایالات متحده درباره این که چه زمانی مناسب است نظری نداده است.

مذاکرات هسته ای

در پایان این خبرگزاری از قول “تد پرایس” سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده آورده است: در دنیای دیپلماسی هیچ چیز قطعی نیست اما همه ما انتظار داریم که در هفتمین دور مذاکرات، در زمان مناسب، دور هفتم برگزار شود و ما مشتاقانه منتظر آن هستیم.

اسپوتنیک: مقام سابق موساد، نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داد

پس از کنار رفتن نتانیاهو از قدرت انتقادات نسبت به عملکرد او بیش از پیش به گوش می رسد، پرونده ایران به طور کلی و پرونده هسته ای به طور خاص از موارد برجسته این انتقادات است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: مقام سابق موساد، افشای پرونده هسته ای ایران توسط نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داد.

ادامه می دهد: در سال 2018 نتانیاهو اسنادی را منتشر کرد که ادعا می کرد ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای بوده است، چیزی ه جمهوری اسلامی ایران انکار کرد.

افزوده است: یک افسر سابق موساد در پاسخ سوالی درباره افشای این اطلاعات گفته است، آیا لازم بود این اسناد منتشر شود و نباید آن را به صورت قطره چکانی منتشر می کردیم.

همچنین افزوده است که این صحبت ها پس از اظهارات مومن رضایی مشاور رهبری ایران انجام شده است، رضایی پذیرفت که موساد موفق شده است اسناد هسته ای ایران را به دست آورد.

افشای اطلاعات هسته ای ایران

در پایان این خبرگزاری به این نکته اشاره می کند که اسرائیل و آمریکا همواره ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته ای متهم می کنند و ایران این مسئله را انکار می کند.

الشرق الاوسط: روحانی به دلیل قطع برق عذرخواهی کرد

در روزهای اخیر قطع برق در نواحی مختلف ایران باعث نارضایتی مردم شد، این مسئله موجب شد دولت به شکل ویژه ای به این موضوع بپردازد.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: روحانی به دلیل قطع برق از مردم ایران عذرخواهی کرد و دلیل آن را گرمای زیاد دانست.

ادامه می دهد: حسن روحاین رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه به دلیل خاموشی های گسترده، عذرخواهی کرد، وی خشکسالی های مستمر و کاهش تولید برق آبی را در کنار گرمای شدید عوامل مهم در قطع برق دانست.

افزوه است: اعتراضات مردم به دولت به دلیل آن است که مکرر از آن ها خواسته می شود صبر کنند و این درحالی است که دولت در تامین نیازهای اولیه مردم مانند برق مصرفی ناتوان است.

قطع برق

در پایان این روزنامه اشاره کرده است قطع برق ادامه خواهد داشت زیرا سازمان هواشناسی اعلام کرده است هوای تهران طی روزهای آینده گرم تر خواهد شد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید