استون مارتین ونکوئیش جدید با قلب 12 سیلندر رونمایی شد

    کد خبر :1089591
استون مارتین ونکوئیش جدید با قلب 12 سیلندر رونمایی شد

شرکت بریتانیایی استون مارتین به تازگی جایگزین DBS را معرفی کرد و آن چیزی نیست جز استون مارتین ونکوئیش جدید با قلب 12 سیلندر.

بازتاب-از این مدل تنها 1000 دستگاه به تولید خواهد رسید و هر دستگاه یک پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری با قدرت 835 اسب بخار دارد. در طی سال‌های گذشته بیشتر تولیدکنندگان خودرو سوپراسپرت از پیشرانه 12 سیلندر دور شدند و تصمیم به استفاده موتور کوچک‌تر گرفتند.

در این بین استون مارتین عملی متفاوت را پیش گرفت و از پیشرانه‌ای استفاده کرد که نه تنها بویی از الکتریکی بودن ندارد بلکه کاهش سیلندری هم در کار نیست. اگر ونکوئیش جدید طراحی کلی شبیه به نسل‌های قبلی دارد اما استون مارتین سعی کرده طراحی را بروز و با آیرودینامیک بهتر همراه سازد.

استون مارتین ونکوئیش جدید با قلب 12 سیلندر رونمایی شد

در واقع طراحی این مدل برگرفته از خودروهای مسابقه‌ای جدید و قدیمی استون مارتین است. در طراحی ظاهری جلوپنجره بزرگ تعبیه شده و یک سقف پانورامای شیک هم به چشم می‌خورد و نخستین بار است یک ونکوئیش چنین سقفی بدست آورد.

در سایر مشخصات ظاهری باید به چراغ‌های جلو ماتریکسی، دستگیره تاشو، آینه جانبی بدون قاب و برخی دیگر اشاره کرد. این خودرو دارای آیرودینامیک بهبودیافته بوده و یک دیفیوزر بزرگی هم دارد که بیشتر بخش عقب را فراگرفته است. سیستم اگزوز نیز بهبودیافته تا صدایی گوش نواز را بشنویم. البته مشتریان می‌توانند سیستم اگزوز تیتانیومی را هم انتخاب کنند.

در بخش فنی ونکوئیش جدید، پیشرانه 5.2 لیتری V12 توئین توربوی آشنای آستون‌مارتین تعبیه شده که قدرت 835 اسب بخاری تولید می‌کند. با ایجاد ارتقاءهایی در قسمت‌های این موتور، خروجی آن نسبت به قبل افزایش و اکنون در هر لیتر حجم، 160 اسب بخار قدرت را می‌توان مشاهده کرد. ازجمله نوآوری‌های مهم این موتور می‌توان به تقویت بلوک و شاتون‌ها، بازطراحی سرسیلندرها و بهینه‌سازی منیفولدهای هوا پرداخت. این موتور همچنین به توربوشارژرهایی با 15 درصد حداکثر دور بیشتر و انژکتورهایی با 10 درصد جریان سوخت بالاتر تجهیز است.

استون مارتین ونکوئیش جدید با قلب 12 سیلندر رونمایی شد

ونکوئیش جدید برای سواری راحت در مسافت طولانی و درعین‌حال عملکرد اسپرت در صورت لزوم طراحی شد، امکان انتخاب از بین حالات رانندگی GT، اسپرت و اسپرت پلاس را برای راننده می‌توان شاهد بود. تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های فنی این سوپراسپرت جدید هم ترمزهای کربن سرامیکی و لاستیک‌های جدید پیرلی P زیرو بوده که به‌طور خاص برای ونکوئیش طراحی و روی رینگ‌های 21 اینچی جای گرفتند. قیمت این محصول جدید از 420 هزار دلار آغاز و تنها 1000 دستگاه از آن ساخته می‌شود.

فروش از ماه آینده خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید