رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد

آمادگی بیمارستان‌های مکه و مدینه برای مقابله با بحران‌های احتمالی در حج

    کد خبر :78885

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت، در بیمارستان‌های مکه و مدینه تمهیداتی برای مقابله با بحران‌های ناخواسته در حج، اندیشیده شده است.

دکتر سید علی مرعشی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت بیمارستان‌های راه‌اندازی شده در مکه و مدینه گفت: راه‌اندازی بیمارستانهایی که به صورت فصلی ارائه خدمات می‌دهند پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: بدلیل آنکه ایام حج در مباحث مدیریت بحران در بخش تجمعات انبوه قرار می‌گیرد، این بیمارستانها باید برای مقابله با بحران‌های ناخواسته و مدیریت آن به منظور کاهش عوارض و تبعات ناشی از حوادث نیز آمادگی داشته باشند که تمهیدات لازم در بیمارستان‌های مکه و مدینه لحاظ شده و افرادی که مشغول خدمت هستند از دل و جان مایه می‌گذارند.

به گفته مرعشی، نیروها در بیمارستان‌های جمعیت هلال احمر در مکه و مدینه به بهترین شکل به زائران خدمت می‌کنند، به طوری که زائران از این همه توجه و محبت کادر درمانی متعجب هستند.

وی به بحث احترام به زائران نیازمند خدمات درمانی تاکید و در این باره اظهار کرد: کادر درمانی با احترام و ادب به زائران خدمت می‌کنند به طوری که اینجا معنای متداول بیمار و پزشک وجود ندارد، بلکه هر چه هست شوق خدمت، آن هم خدمت به زائر خانه دوست است. نکته مهم دیگری که کادر پزشکی در طول سفر معنوی حج مورد توجه قرار می‌دهند، پیشی گرفتن برای خدمت به زائران است.

به گزارش ایسنا، در ایام حج امسال، زائران از خدمات پزشکی در یک بیمارستان و 92 مرکز درمانی در مکه و یک بیمارستان و 4 مرکز درمانی در مدینه بهره‌مند می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید