همه چیز درباره کراس اوور تیگارد X35 دیار خودرو

دو شرکت بایک چین و دیار خودرو طی همکاری مشترک، یک شرکت به نام سانیار موتور پارسیان را تاسیس کردند که به مونتاژ محصولات بایک می‌پردازد.

بازتاب-جوینت ونچر میان بایک و دیار خودرو موجب تولید برندی به نام تیگارد خواهد شد. اولین خودرویی از برند تیگارد مدل X35 است، کراس اوور خوش استایل دیفرانسیل جلو که در ابعاد به جک اس 3 شباهت دارد.

این خودرو از مشخصات فنی و قیمت مناسبی هم برخوردار است. در این مقاله قصد داریم با کراس اوور تیگارد X35 دیارخودرو بیشتر آشنا شویم.

طراحی بیرونی و ابعاد تیگارد X35

تیگارد X35

طراحی بخش مهمی در هر خودرویی بوده و یک فرد برای خرید خودرو به طراحی آن توجه دارد. تیگارد X35 از طراحی بروزی برخوردار بوده تا بتواند نظر علاقمندان به کراس اوورهای سایز کوچک را جلب کند.

این مدل در بخش جلو یک جلوپنجره بزرگ V شکل داشته که در بالای آن لوگو تیگارد قرار دارد. چراغ‌های اصلی نسبتا باریک و مناسب هستند که دو طرف را دربرگرفته و یک چراغ مه شک L شکل نیز در قسمت زیر سپر تعبیه شد.

طراحی جلو جلوه بروز و جذابی از تیگارد X35 به نمایش می‌گذارد. در بخش جانبی خودرو ساده به نظر رسیده و یک خط تیز از قسمت جلو به قسمت عقب کشیده می‌شود. در عقب چراغ بزرگی را شاهد هستیم که به هم متصل نیست. چراغ راهنمایی هم در قسمت زیرین سپر تعبیه شد.

البته قسمت عقب شامل دیفیوزر سپری هم می‌شود. در این بخش اسپویلر سقفی با چراغ هم به چشم می‌خورد و شیشه عقب شیب نسبتا ملایمی دارد.  ابعاد محصول دیارخودرو و بایک دقیقا 4325 میلیمتر طول، 1830 میلیمتر عرض و 1640 میلیمتر ارتفاع است. وزن آن به 1340 کیلوگرم رسیده و فاصله بین دو محور نیز 2570 میلیمتری است.

طراحی داخلی و کابین

تیگارد X35

تیگارد X35 دارای طراحی باکیفیت و متریال خوش استایل است. این مدل از طراحی بروزی برخوردار بوده که شامل نمایشگر کوچک روی داشبورد برای سیستم سرگرمی و یک کلاستر ساده دیجیتالی و غیردیجیتالی می‌شود.

کلیدهای تنظیم تهویه و برخی دیگر که زیر نمایشگر جایگذاری شده، به صورت لمسی هستند و طراحی جذابی دارند. فرمان سه شاخ با لوگو تیگارد به چشم خورده که چند کلید تنظیمات چند رسانه‌ای هم روی آن تعبیه شد.

شرکت بایک طراحی جذابی برای کابین داخلی که متریال چرم، پلاستیک خشک و فلز داشته را به کار گرفته تا بتواند نظر سرنشینان را جلب کند. این مدل صندلی‌های نرم و راحتی داشته که طرح لوزی داشته و دوخت‌هایی روی آن تعبیه شد.

 به طور کلی طراحی کابین داخلی تیگارد X35 مانند بسیاری از چینی‌های رایج بازار است.

مشخصات فنی و پیشرانه

تیگارد X35

در بخش فنی باید به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1499 سی سی اشاره کرد که به توربوشارژ متصل شده و قدرت 147 اسب بخاری تولید می‌کند. گشتاور این کراس اوور هم به 210 نیوتن متر می‌رسد تا عملکردی معقول از خود نشان دهد.

تیگارد X35 به یک جعبه دنده CVT مجهز شده و مصرف سوخت ترکیبی آن هر 100 کیلومتر بیش از 7.2 لیتر است. باتوجه به مشخصات اعلامی شرکت سازنده، این کراس اوور یک خودرو شهری کارآمد است که نباید انتظارات بزرگ داشت اما می‌تواند در جاده‌های خارج شهری نیز آن را به کار گرفت، بدون اینکه عملکرد ضعیفی داشته باشد.

البته برای آفرود چنین مدلی چندان پیشنهاد نمی‌شود. از امکانات متنوع این خودرو باید به سقف پانورامیک با سانروف برقی، استارتر دکمه‌ای، چراغ‌های روشنایی در روز، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، کروزکنترل، نمایشگر 8 اینچی لمسی مرکزی، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، سنسورهای پاک و دوربین دنده عقب، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS، EBD، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESP بهره می‌برد؛ با این حال جای خالی گزینه‌هایی از قبیل تهویه مطبوع اتوماتیک، اتوهلد و مواردی دیگر اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید