کلوت؛ پیکاپ محبوب چینی در بازار ایران

    کد خبر :997012

شرکت مکث موتور به عنوان زیرمجموعه شرکت ماموت خودرو، تصمیم گرفت به تولید پیکاپی بپردازد که در واقع همان دایون V5 است. این خودرو در بازار ایران به عنوان کلوت شناخته شده و از طراحی بروز و مشخصات معقولی برخوردار است.

بازتاب-البته شرکت ایلیا خودرو نیز یک مدلی شبیه به کلوت با نام Y5 عرضه داشته که نباید با این مدل اشتباه گرفت. در این مطلب قصد داریم شرح مختصری از پیکاپ کلوت شرکت مکث موتور ارائه دهیم.

طراحی بیرونی

کلوت

کلوت در بحث طراحی ظاهری خوش استایل داشته که شامل چراغ جلو بیضی شکل با گوشه تیز، جلوپنجره مشبک و چراغ مه شکن در زیر سپر. در نمای جانبی برجستگی‌هایی دیده می‌شود تا کلوت را به پیکاپی جذاب برای آفرود تبدیل کند.

در طراحی عقب نیز ظاهری آشنا را شاهد هستیم که شامل چراغی ساده مستطیل شکل و دستگیره درب صندوق عقب می‌شود. سپر عقب دارای چراغ راهنمایی بوده و برای بالا رفتن از صندوق بار نیز به کار می‌آید.

مکث موتور همچنین از رینگ‌های آلومینیومی جذابی بهره گرفته تا چهره کلوت را به پیکاپی خوش استایل تبدیل کند. گذشته از آن آینه بغل‌های بزرگی را شاهد هستیم که شامل چراغ راهنمایی می‌شود. بنابراین اگر نگاهی تمام زاویه‌ای به کلوت داشته باشیم، طراحی ایده‌آل و بروزی را شاهد هستیم.

طراحی داخلی

کلوت

یکی از بخش‌های مهم برای خریداران خودرو، طراحی داخلی است. در این بخش کلوت نیز نسبت به رقبا ویژگی‌های قابل قبولی داشته و می‌تواند رضایت مخاطب خود را جلب کند. متریال داخلی بیشتر از پلاستیک خشک بوده و صندلی‌هایی از جنس چرم هم یافت می‌شود.

این خودرو نمایشگری در کنسول مرکزی داشته و در بخش کلاستر یک صفحه کوچک دیجیتالی و سرعت سنجش مکانیکی به چشم می‌خورد. زیر نمایشگر مرکزی نیز کلیدهای کنترل سیستم تهویه و برخی دیگر جای گرفتند.

همانطور که گفته شد، نمای داخلی کیفیت بالایی نداشته و ساده به نظر می‌رسد اما نسبت به رقبا پیکاپ می‌تواند گزینه ایده‌آل به نظر برسد. در کابین شاهد دو رنگ مشکی و نقره‌ای هستیم تا حس و حالی اسپرت به چشم بخورد.

فضای سرنشینان نیز مناسب بوده و چندان کوچک نیست. ظرفیت باری کلوت هم همانند دیگر پیکاپ‌ها برای بارهای نسبتا بزرگ ایده آل است اما نباید انتظار یک وانت زامیاد را داشت.

مشخصات فنی

 کلوت

در بخش فنی کلوت دارای پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ 2378 سی سی توربوشارژ بوده که قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه به یک جعبه دنده شش سرعته دستی متصل شده که قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌سازد. ناگفته نماند پیشرانه کلوت از شرکت میتسوبیشی بوده و می‌تواند عملکرد بالایی داشته باشد.

پیکاپ دارای قفل دیفرانسیل بوده و برای تنظیم دیفرانسیل سه حالت تنظیماتی دارد. ترمز‌های جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای بوده و این خودرو ظرفیت حمل بار 1 تنی دارد و یکی از پیکاپ‌های قدرتمند در زمینه حمل بار محسوب می‌شود.

شایان ذکر بوده که تعلیق بکار رفته روی محور عقب فنر شمش بوده که بهترین و تنها مکانیزم مناسب برای پیکاپ دارای شاسی مستقل بوده که می‌تواند ظرفیت حمل بار بالایی داشته باشد.

از امکانات این پیکاپ باید به به سیستم‌های کمکی ABS و CBS و BAS و ESC مجهز تا آن را در حرکت‌های جاده‌ای یاری دهد، اشاره کرد. کلوت تنها به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز شده و در داخل کابین تجهیزاتی مثل صفحه نمایش لمسی 9 اینچی، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های مخصوص روز و یا رول بار فلزی مجهز شد.

این پیکاپ مکث موتور با قیمت یک میلیارد و 800 میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید