آشنایی با جک S3/ کوچک اما محبوب

شرکت کرمان موتور در چند سال فعالیت خود مدل‌های متنوعی از برند جک چین را به خط تولید رسانده و مونتاژ کرده است. سبد محصول این خودروساز بخش خصوصی متنوع است و بیشتر آن را خودروهای جک دربرمی‌گیرد.

در این بین باید به کراس اوور کوچک جک S3 اشاره کنیم که چند سالی می‌شود، وارد بازار شده و در این بخش قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

بازتاب- البته باید خاطر نشان کرد که S3 در مقایسه با رقبا خود توانسته محبوبیت بیشتری کسب کرده هرچند نسبت به برادر بزرگ‌ترش S5 چندان محبوب نشد. در ادامه بیشتر با S3 آشنا خواهیم شد.

طراحی بیرونی

جک S3

زبان طراحی جک S3 بی شباهت به برادر بزرگتر یعنی S5 نیست. از همان نگاه نخست متوجه خواهید شد که با خودرویی از برند جک رو به رو هستید، بخصوص با لوگو ستاره‌ای این شرکت که در وسط جلوپنجره نمایان است.

دو چراغ اصلی و بزرگ در جلو تعبیه شده و در زیر سپر کشیده آن هم دو چراغ مه شکن خطی قرار گرفت. جلوپنجره حالت ذوزنقه‌ای داشته و ما را به یاد طراحی سانتافه 2015 می‌اندازد. در بخش جانبی درب‌ها کشیده به نظر می‌رسند و بلند. چرخ‌ها هم چندان بزرگ نیستند و به خوبی نشان می‌دهند با کراس اووری کوچک رو به رو هستیم.

خوشبختانه جک از آینه بغل نسبتا بزرگی بهره گرفته تا دید راننده در رانندگی بهبود بخشد. در قسمت کناری خطی را شاهد هستیم که از چراغ عقب به سمت جلو کشیده شد. در عقب نیز دو چراغ بیضی شکل نمایان بوده و چراغ راهنمایی هم در زیر سپر و یک چراغ بالای اسپویلر عقب گنجانده شد. اگرچه سیستم اگزوز دوگانه نیست، اما برای جلوه ظاهری بهتر دو خروجی نمایشی اگزوز با دهانه‌ای کرومی قرار گرفته است. ارتفاع سپر عقب با زمین بیشتر از سپر جلو بوده روی ظاهر خودرو تاثیر منفی گذاشت.

به طور کلی ابعاد این مدل 4325 طول، 1765 عرض ، 1660 ارتفاع بوده و فاصله بین دومحور نیز 2560 میلیمتر است و وزن هم به بیش از 1250 کیلوگرم می‌رسد.

طراحی کابین

جک S3

در داخل کابین این کراس اوور از پلاستیک خشک و پارچه و چرم مصنوعی استفاده شده که متریال رایج خودروهای چینی این روزهای بازار کشور است. یک نمایشگر وسط کنسول جای گرفته و کلاستر نیز دیجیتالی نیست.

فرمان سه شاخ با لوگوی ستاره‌ای در وسط تجربه سواری راحتی به ارمغان می‌آورد و در واقع باید آن را نرم دانست. همچنین باید به صندلی‌هایی ترکیبی چرم و پارچه هم پرداخت. در روی کنسول دریچه‌های سیستم تهویه به صورت عمودی و بلند طراحی شدند که حاشیه نقره‌ای مشابه بخش‌هایی از کنسول، دستگیره درب و فرمان دارند. خبری از سیستم شارژ بی سیم نیست اما چند پورت USB تعبیه شد. به طور کلی کابین جک S3 نسبت به طراحی بیرون رضایت بخش‌تر بوده تجربه رانندگی و سواری بهتری ارائه می‌دهد.

 

مشخصات فنی

جک S3

جک S3 دارای پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه 1590 سی سی تنفس طبیعی بوده که 107 اسب بخار قدرت می‌کند. سطح گشتاور آن هم به 155 نیوتن متر می‌رسد و باتوجه به ابعاد چندان نباید تعریف کرد. این پیشرانه با یک گیربکس CVT اتوماتیک همراه شده و قدرت را به دو چرخ جلو منتقل می‌کند زیرا با کراس اووری دیفرانسیل جلو رو به رو هستیم.

سقف سرعت این مدل نیز 175 کیلومتر برساعت بوده و باتوجه به وزن نه چندان زیاد بدیهی است. مصرف سوخت خودرو در هر 100 کیلومتر به 5.9 لیتر می‌رسد. یک باک 45 لیتری هم برای پرکردن منبع سوخت به کار گرفته شد.

 

سایر امکانات

جک S3

با تمام این اوصاف در بخش فنی چندان تعریفی نباید از S3 کرد و برای مصارف شهری مناسب خانواده کم جمعیت است. از دیگر امکاناتی که در این مدل یافت می‌شود می‌توان به  آپشن‌های رفاهی و ایمنی متنوعی چون فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، کامپیوتر سفری، روکش‌های چرمی، سان‌روف برقی، کروزکنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی لمسی مرکزی، بلوتوث، سنسور و دوربین دنده عقب، چراغ‌های اصلی مجهز به سنسور نور و سیستم مشایعت، چراغ‌های روشنایی در روز، مه‌شکن‌های جلو و عقب، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، ایربگ راننده و سرنشین کناری، سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, ESC, HBA، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC و کنترل فشار باد تایرها TPMS اشاره کرد که در مجموع رضایت بخش است.

در زمینه ایمنی هم باید بیان داشت که این محصول موفق شده هر 5 ستاره موسسه CNCAP چین را کسب کند اما نکته اینجاست که در کشور ما ایربگ‌های جانبی از روی S3 حذف شده و این موضوع بحثی را برای کسب ستاره‌ها در موسسه CNCAP به وجود می‌آورد. بنابراین نسخه چین می‌تواند ایمنی بیشتری رقم زند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید