جدیدترین اخبار
15 اسفند 1399 ساعت 11:04 آرشیو کد خبر :790502
برای چاپ کلیک کنید

۵ گام برای رژیم غذایی بهاری

۵ گام برای رژیم غذایی بهاری

در آستانه فرا رسیدن سال جدید شاید بد نباشد که برای سلامتی خود در بهار یک رژیم غذایی بهاری را امتحان کنید.

بسیاری از افراد در فصل بهار احساس بی حالی و کسالت می‌کنند، اما به نظر می‌رسد رژیم غذایی بهاری می‌تواند این مشکل را حل کند.

بهار زمانی مناسب برای احیای رژیم غذایی، احساس سلامتی و به دست آوردن انرژی مورد نیاز برای لذت بردن از ماه‌های فصل بعدی یعنی تابستان است:

گام اول:غذاهای ساده

از وعده‌های غذایی بسته بندی شده صرف نظر کنید و وعده‌های غذایی ساده و سالم را با استفاده از مواد اولیه تازه بپزید. غذاهای کامل، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را با کالری نسبتاً کمتری ارائه می‌دهند. با تهیه وعده‌های غذایی خود، در هزینه و همچنین کالری اضافی، چربی، سدیم و شکر که اغلب همراه با وعده‌های غذایی آماده است، صرفه جویی می‌کنید.

گام دوم:هیدراته بمانید

در مورد نوشیدنی‌های خود فراموش نکنید که از نوشیدنی‌های شیرین صرف نظر کنید. شیر، آب آشامیدنی ساده و ترکیب آب با لیمو، برش‌های پرتقال یا برگ‌های نعناع را به عنوان یک نوشیدنی خوش طعم مصرف کنید.

گام سوم: سبز فکر کنید

سبزیجات سالم، کم چربی و سرشار از فیبر هستند و برخی سبزیجات پهن برگ نیز منبع خوبی از آهن، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C هستند.

گام چهارم: بشقاب خود را رنگارنگ کنید

نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات، یک چهارم آن را غلات و یک چهارم آخر آن را با گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ یا جایگزین‌های گوشت مانند حبوبات پر کنید.

گام پنجم: میان وعده‌های سالم

برای میان وعده‌ای سالم برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که از میان وعده‌های تازه مانند تخم مرغ‌های آب پز، سبزیجات و میوه‌های خرد شده، لوبیا و ماست ساده استفاده کنید. کابینت‌ها را با میان وعده‌های سالم مانند آجیل خام، غلات و ذرت بوداده‌های ساده پر کنید. ترکیبی از دانه‌های چیا، دانه‌های شاهدانه، دانه کدو تنبل و دانه‌های آفتابگردان، مملو از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب ضروری است که به شما در سیر شدن کمک می‌کنند.

منبع: انتخاب

Ad

روی خط خبر

  • روایت معاون دفتر رئیس جمهور از دو مأموریت پایانی دولت
  • کارگری که 500 میلیون تومان را به صاحبش بازگرداند
  • جزئیاتی جدید از پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 در وین
  • مذاکرات ایران و عربستان به دور دوم کشیده شد
  • 49.5؛ رقمی که مرکز آمار برای تورم نقطه ای فروردین تعیین کرد
  • بازداشت الاغ سواران کرونایی در شهر گراش
  • مفقود شدن یک زیردریایی اندونزی حامل ۵۳ سرنشین در حین انجام تمرینات
  • استفاده از دوز استنشاقی واکسن «رازی کووپارس» در کارآزمایی بالینی
  • ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک-وی فردا به تهران ارسال می‌شود
  • کرونا کیانوش عیاری را هم درگیر کرد
  • روحانی: امنیت، دغدغه مشترک ایران و پاکستان است
  • انفجار بزرگ در تاسیسات امنیتی حساس در مرکز فلسطین/ فیلم
  • پیش‌بینی خاموشی گسترده در صورت تداوم افزایش مصرف
  • قیمت هر بند کاغذ تحریر در بازار بدون معامله‌ به ۷۰۰ هزار تومان رسید
  • بانک مرکزی سایت‌های فروش رمز ارز را فورا تعطیل کند/ هشدار درباره یک کلاهبرداری بزرگ
  • سکه به کانال ۱۰ میلیون تومان برگشت
  • سعید خال: رکورد ثبت فوتی‌های روزانه در بهشت زهرا طی ۵۰ سال اخیر شکسته شد/فیلم
  • بادامچیان کاندیدای ریاست جمهوری شد /طرفدار دولت فراگیرم
  • جزییات افزایش قیمت برق اعلام شد
  • زاهدی: برگزاری کنکور سراسری بستگی به شرایط شیوع کرونا دارد
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته وزارت راه و شهرسازی به سوالات شهروندان درباره سامانه املاک و اسکان
  • رونمایی هوآوی از خودرو الکتریکی Arcfox Alpha S
  • ضرورت تمدید محدودیت‌های کرونایی برای دو هفته دیگر
  • ۸ نکته کلیدی برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان
  • روحانی: امریکایی ها باید دقیق اعلام کنند کدام تحریمها حذف می شود
  • بقایی و مشایی مورد عفو قرار نگرفته‌اند
  • قیمت جهانی طلا به ۱۷۸۴ دلار در هر اونس رسید
  • آغاز مذاکره برای امضای معاهده چهارجانبه هند، افغانستان، ازبکستان و ایران
  • روحانی: همه کارهای امام(ره) بر مبنای حکمت، خرد و مصلحت بود/ به ارتش و سپاه افتخار می‌کنیم
  • زمان نام نویسی مدارس نمونه دولتی تمدید شد
  • Ad