جدیدترین اخبار
19 شهریور 1398 ساعت 09:16 پزشکی و سلامت کد خبر :606141

۵ دستوالعمل ساده برای تحرک بدن

بیش از دو ساعت ورزش متوسط در هفته می‌تواند به رفع بسیاری از شرایط پزشکی کمک کند اما معدودی از ما موفق هستیم؛ با پنج دستورالعمل ساده‌ای که کارشناسان می‌گویند، می‌توان با پویایی بدن کمک کرد.

تعدادی روش ساده و ارزان وجود دارد که می‌تواند به تناسب اندام ما کمک کنند؛ احتیاجی به صرف هزینه و وقت بسیار برای باشگاه رفتن نمی‌‌خواهد؛ دستورالعمل‌های موجود به راحتی و در همه جا می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

در اینجا به توصیه‌ی “مرکز درمان و پیشگیری” کشور انگلستان 5 دستورالعملی که می‌تواند باعث تحرک بدن شود و از سستی جلوگیری کند، آورده شده‌است:

1.فعالیت چند دقیقه‌ای با سرعت زیاد

دستورالعمل‌های فعلی انگلستان توصیه می‌کند که درعوض فعالیت‌های سنگین و طولانی مدت، با کمی تحرک و حرکات کششی می‌توان نتایجی مثبتی در تناسب بدن به‌دست آورد؛ در این حالت با انجام حرکات کششی سریع و دویدن با سرعت در حد 5 الی 10 دقیقه می‌توان تحرک بدن را بالا برد؛ با انجام این عمل به طور مستمر می‌توان از عدم تحرک جلوگیری کرد.

2.ایجاد چالش کوتاه مدت برای بدن

“امانوئل استاماتاکیس” استاد دانشگاه سیدنی می گوید: «فعالیت بدنی حادثه ای که بخشی از زندگی روزمره ماست ، امیدوارکنندهترین گزینه برای وادار کردن بدن به فعالیت جسمی است.»؛ فعالیت روزانه‌ی شما مانند راه‌رفتن و حتی کارهای منزل می‌تواند بدن شما را به چالش بکشد و از بی‌تحرکی نجات دهد.

3.گسترش دایره‌ی فعالیت روزمره

“چارلی فاستر” ، استاد دانشگاه بریستول میگوید:« مهم این است که کمی بیشتر از آنچه که قبلاً فعالیت خود را مدیریت کرده اید، فعالیت کنید.» ؛ به گفته‌ی او با کمی فعالیت بیشتر در طول روز و گسترش آنها می‌توان نتایج شگرفی را بدست آورد؛ گسترش قدم زدن بجای استفاده از وسیله‌ی نقلیه برای مسافت های کوتاه و راه رفتن در پله‌برقی های ایسگاه‌های قطار می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.

4.گسترش قدرت و تعادل در یک‌زمان

دستورالعمل‌های مرکز درمان و پیشگیری از بیماری انگلستان توصیه می‌کند که بزرگسالان و افراد مسن از فعالیت های استفاده نمایند که قدرت و تعادل را به طور همزمان در بدن ایجاد می‌کند؛ بسیاری از این فعالیت‌ها موجب تقویت سیستم تعادلی بدن شده و قدرت فرد را افزایش می‌دهند؛ حمل کیسه‌های خرید بهنگام راه رفتن، ایستادن برای روی یک پا برای مدتی کوتاه و حتی دربغل گرفتن کودک بهنگام حرکت از فعالیت‌های مناسب برای افزایش تعادل و قدرت هستند.

5.کاهش روزمره‌ی کم تحرکی

بی تحرک بودن برای مدت زمان طولانی به افزایش خطر تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله دیابت و بیماری های قلبی و همچنین مرگ زودرس مرتبط است؛ اما به گفته‌ی کارشناسان کم کردن مقطعی بی‌تحرکی نمی‌تواند مفید واقع شود بلکه باید روزانه نسبت گذشته میزان تحرک‌ها را هرچند اندک افزایش داد؛ بهترین زمان برای کاهش بی‌تحرکی، بهنگام کار کردن است؛ بجای نشستن‌های طولانی مدت می‌توان در محل کار تحرک بدن را افزایش داد؛ استاده صحبت کردن با تلفن، انتقال نامه‌ها و اطلاعات توسط خود بجای استفاده از پیام‌رسان‌های مجازی و عبور و مرور با پله بجای استفاده از آسانسور، فعالیت‌های ناچیزی اما مهمی هستند که می توانند باعث کاهش کم‌تحرکی شوند.

با فعالیت‌های کوتاه مدت و مستمر می‌توان از سستی و عدم تحرک بدن جلوگیری کرد؛ این 5 روش ساده، در جهت پویایی بدن می‌تواند مفید واقع شود.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • توضیحات وزارت بهداشت درباره تولید ۴ فرآورده با منشاء گیاهی مرتبط با کرونا
  • ادارات مالیاتی در مناطق قرمز یک هفته تعطیل شدند
  • سخنگوی سازمان انرژی اتمی: عوامل ترور فخری‌زاده و حادثه نطنز یکی است
  • رئیس سابق اداره امنیت حفاظت قوه قضاییه دستگیر شد
  • طرح جدید برای سهمیه بندی بنزین
  • اسرائیل به حالت آماده‌باش درآمد
  • بیانیه‌ اتحادیه اروپا در واکنش به ترور شهید فخری زاده
  • کیهان: معاون رييس جمهور نفوذى است و بايد محاكمه شود
  • دیپلمات ایرانی به ۲۰ سال زندان محکوم شد
  • ربیعی: متجاوز تنبه خواهد شد؛ اما نه در زمین بازی که او تعریف می کند
  • فروش فوق العاده پنج محصول ایران خودرو از فردا
  • نامه رضایی به روحانی درباره شهادت “فخری‌زاده”: اجازه ندهید امنیت ملی کشور خدشه دار شود
  • رئیسی: همراه‌‌داشتن کارت ملی الزامی شد
  • جدیدترین قیمت گوشی موبایل در ۸ آذر
  • سه جایزه ایدفا برای سینمای ایران
  • میدان سرخ مسکو و بزرگ‌ترین کتابفروشی اروپا
  • آزمایش بزرگ برنده جایز بزرگ رمان آکادمی فرانسه شد
  • پیشنهاد نامگذاری خیابانی در تهران به نام شهید فخری‌زاده
  • انجام تست PCR رایگان در دو درمانگاه شهرداری تهران
  • پیش‌بینی امیدوارکننده از کاهش مرگ‌ومیر کرونا در ماه آینده
  • بورس تهران صعودی شد/ افزایش ۲۰ هزار و ۱۶۵ واحدی شاخص کل
  • اولین زن در راس سازمان اطلاعات و امنیت ملی امریکا
  • موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شد
  • اسرائیل می‌خواهد ایران را برای جنگ پیش از پایان ریاست جمهوری ترامپ تحریک کند؟
  • سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام شنبه 8 آذر 99
  • رشد 4.4 ‌درصدی اقتصاد ایران در سال 1400
  • قیمت جدید دلار و دیگر ارزها در صرافی ; شنبه 8 آذر 99
  • اخطار ایران به آمریکا و اسراییل در نامه روانچی به سازمان ملل
  • ذوالنوری: خواب را بر سران خون آشام⁧ صهیونیسم⁩ حرام خواهیم کرد
  • آیا ایران از لیست سیاه FATF خارج خواهد شد؟