۵۲ کانتینر مواد منفجره همچنان در بندر بیروت است

    کد خبر :794357

وزیر کار لبنان از وجود ۵۲ کانتینر مواد خطرناک در بندر بیروت خبر داد که همچنان به دلیل عدم تامین بودجه لازم در این بندر باقیمانده است.

میشل نجار، وزیر کار لبنان در اظهاراتی پس از جلسه ای که به ریاست میشل عون، رئیس جمهوری این کشور پیرامون وضعیت بندر بیروت در پی وقوع انفجار در چهارم اوت برگزار شد، گفت، در این دیدار موضوعات مربوط به بندر بیروت و برخی مواد خطرناک قابل اشتعال موجود در این بندر و بعضی مناطق لبنان بررسی شد.

وی افزود، از رئیس جمهوری لبنان خواسته که با تخصیص بخشی از وام بانک جهانی به تامین بودجه برچیدن کانتینرهای خطرناک در بندر موافقت کند چرا که به خاطر عدم تامین بودجه، این مواد خطرناک همچنان در بندر باقی مانده اند.

به گزارش ایسنا، نجار در ادامه گفت، از عون خواسته بخشی از بودجه وزارت کار را به آوار برداری در بندر اختصاص دهد که ممکن است بخصوص در فصل تابستان خطرناک باشد زیرا حاوی مواد مختلفی است که باهم ترکیب شده اند. یک شرکت فرانسوی در حال بررسی این آوار برداری است.

وی افزود، رئیس جمهوری هم تاکید کرد که این مساله بسیار مهم است و باید هرگونه مواد خطرناک اشتعال زا یا حادثه آفرین ناشی از وجود کانتینرها یا آوار از بین برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید