۴ ترفند ساده برای باهوش شدن

    کد خبر :861197
۴ ترفند ساده برای باهوش شدن

شما برای باهوش‌بودن تنها نیاز ندارید که استعداد ذاتی داشته باشید. بخشی از هوش شما بر اساس یادگیری به دست می‌آید که به شما توصیه می‌کنیم ۴ روش زیر را حتما امتحان کنید.

متخصصین روانشناسی بر این باورند برای بهبود عملکرد مغز و تقویت بهره هوشی پیشنهادهای بسیار راحتی وجود دارد که کمک به افزایش بهره هوشی می‌کند.

۱- مطالعه کنید

برای بالابردن هوش کلامی باید در مورد مسائل گوناگون مطالعه کرد و دایره لغات را گسترش داد. مطالعه در مورد تاریخ، روانشناسی، علوم زیستی، علوم طبیعی، هنر، زبان، ریاضی و موسیقی کمک به گسترش تفکر می‌کند. به تفکر خود شخصیت و عمق دهید و حداقل در هفته یک کتاب بخوانید.

۲- ذهن خود را به چالش بکشید

انواع بازی‌های ذهنی و فکری می‌تواند باعث تقویت هوش سیال، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکز شود. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به‌زودی نتیجه آن را می‌بینید. سودوکو، حل جدول، حل معما از بهترین گزینه‌های بازی‌های تمرینی ذهن است.

۳- یادداشت کنید

هر چقدر می‌توانید یادداشت کنید! برای شروع می‌توانید با یادداشت روزانه خاطرات خود شروع کنید. می‌توانید هر مطلب ساده‌ای را به جای ذخیره در تلفن همراه در دفتر یادداشت بنویسید. سعی کنید با دست مخالف یادداشت کنید و نیم‌کره غالب مغز را به چالش بکشید و از نیم‌کره مخالف مغز نیز بیشتر کمک بگیرید.

۴- تعاملات اجتماعی و میان‌فردی خود را بیشتر کنید

ارتباطات اجتماعی و تعامل میان‌فردی بیشترین کمک را به افزایش هوش اجتماعی شما می‌کند و در عین حال باعث پرورش هوش کلامی و شنیداری هم می‌شود.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید