۴هزار نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند

    کد خبر :744194

«محمد اسلامی» روز دوشنبه در حاشیه مراسم پنجمین مرحله بهره‌برداری از ناوگان ریلی، در خصوص آخرین وضعیت اعطای وام ودیعه مسکن به مستاجران گفت: اعطای وام ودیعه مسکن سرعت گرفته است و تا شب گذشته حدود ٤ هزار نفر وام را دریافت کردند.

وی ادامه داد: اکنون ۱۵۰۰نفر نیز پرونده خود را تشکیل داده‌اند و در صف انتظار دریافت وام هستند. سامانه شناسایی متقاضیان هیچ مشکلی ندارد و روند پرداختی‌ها با سرعت در حال انجام است.

وزیر راه در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص آخرین وضعیت شناسایی خانه‌های خالی گفت: برای همه افرادی که مالک بیش از یک خانه خالی هستند پیامک ارسال شده و اکنون وزارت راه و شهرسازی در حال راستی آزمایی است. به محض نهایی شدن وضعیت خانه‌های خالی لیست در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد تا روند صدور قبض‌های مالیاتی آغاز شود.

وی تاکید کرد : نرخ‌های اصلاح شده مالیات که از سوی کمیسیون عمران مجلس تعیین شده بازدارندگی کافی را دارد و اخذ مالیات با نرخ‌های جدید انجام می‌شود.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر انحصار قطر ایرویز در ترانزیت مسافران خارجی ایران در دوره انتشار ویروس کرونا،گفت: ایران ایر در حال حاضر ۹ مقصد اروپایی را پوشش می‌دهد. در همین ایام سهم جابه‌جایی ایران ایر افزایش یافته و مردم اگر با ایرلاین ملی تردد داشته باشند زودتر به مقصد می‌رسند.

وزیر راه درباره ترانزیت مسافران ایرانی با هواپیمایی ترکیه نیز گفت: ترکیش ایرلاین هنوز برای انجام پروازهای ایران- ترکیه اعلام آمادگی نکرده و زمان خود را چندین بار به عقب انداخته است که خارج از کنترل ما است اما پیش بینی می‌کنم که تا مهر ماه امسال پروازهای ترکیش ایرلاین نیز از سر گرفته شود.

اسلامی درباره درخواست راه‌آهن از ستاد ملی کرونا برای برداشتن سقف ظرفیت مسافرگیری در واگن‌ها، گفت: تبادل هوا در کابین هواپیما با واگن‌های مسافری متفاوت است. هوای داخل کابین هواپیما از طریق سیستم تهویه تغییر می‌کند و هوای جدید را در کابین توزیع می‌کند بنابراین این درخواست باید در ستادکرونا بررسی شود و از آنجایی که پروتکل‌های بهداشتی قطار با هواپیما متفاوت است، بعد از بررسی نهایی تصمیم جدید اعلام می شود.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت مسیر ریلی در ۷ سال دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در سال ۹۲، راه‌آهن را با ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط ریلی تحویل گرفتیم و آن را به بیش از ۱۴ هزار کیلومتر رساندیم و در پایان دولت دوازدهم بخش ریلی را با ۱۶ هزار کیلومتر خط آهن تحویل می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید