۱۶ مصدوم در واژگونی مینی بوس حامل کارگران در قصرشیرین

    کد خبر :826979
۱۶ مصدوم در واژگونی مینی بوس حامل کارگران در قصرشیرین

این مینی بوس ساعت هفت صبح امروز حین انتقال کارگران به محل شرکت در مسیر قصرشیرین به خسروی واژگون شد و تعدادی از کارگرانی که داخل آن بودند، مصدوم شدند.

مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این مینی بوس ساعت هفت صبح امروز حین انتقال کارگران به محل شرکت در مسیر قصرشیرین به خسروی واژگون شد و تعدادی از کارگرانی که داخل آن بودند، مصدوم شدند.

وی اظهار داشت: بلافاصله مصدومان توسط دستگاه‌های امدادی به بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

فرماندار قصرشیرین گفت: این حادثه هیچ مورد فوتی تاکنون نداشته و از مجموع مصدومان نیز ۱۳ نفر در محل بیماستان ابوالفضل العباس (ع) تحت درمان و مداوا قرار گرفته و سه مصدوم نیز به دلیل شکستگی شدید به مرکز درمانی در کرمانشاه اعزام شده‌اند.

مجموعه باغ سه هزار هزار هکتاری قصرشیرین از سوی شرکت پیوند بیستون پارس وابسته به بنیاد مستضعفان برای کاشت انواع درختان میوه های گرمسیری مانند خرما، انگور و مرکبات با هدف تولید محصولات گرمسیری در این شهرستان در دست اقدام است.

در مجموع در مرحله های نخست و دوم این مجتمع، یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در نظر گرفته شده است که تاکنون یک هزار و ۲۱۵ هکتار آن شامل ۱۹۰ هکتار انگور، ۳۲۵ هکتار خرما، ۲۰۰ هکتار مرکبات در سه سال گذشته کشت شده و ۲۵۰ هکتار از مرحله دوم نیز در دست احداث است.

با بهره برداری از سد مخزنی ۲۵ میلیون متر مکعبی، آب مورد نیاز یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این مجتمع شامل مرکبات، خرما، تاکستان و محصولات جالیزی تامین می شود که در افزایش بهره وری بسیار موثر است.

هم اکنون ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن به صورت مستقیم در شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصرشیرین مشغول به کار هستند که با تکمیل طرح های در دست اقدام، شمار بیشتری از افراد جویای کار به کارگیری می شوند.

قصرشیرین به واسطه برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر نوار مرز با عراق، در اختیار داشتن ۲ مرز رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی و زمین های کشاورزی فراوان، می تواند به کانونی برای صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید