۱۱ راهکار طبیعی و خانگی برای کاهش فشار خون

    کد خبر :885623
۱۱ راهکار طبیعی و خانگی برای کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک وضعیت خطرناک است که می‌تواند به قلب شما آسیب برساند. این بیماری از هر سه نفر یک نفر در ایالات متحده و یک میلیارد نفر در سراسر جهان را مبتلا می‌کند.

اگر فشار خون بالا کنترل نشود، خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. اما یک خبر خوب وجود دارد تعدادی روش وجود دارد که می‌توانید برای کاهش فشار خون به طور طبیعی، حتی بدون دارو انجام دهید. در اینجا ۱۱ روش طبیعی برای مبارزه با فشار خون بالا آورده شده است.

۱. پیاده‌روی و ورزش منظم

تنها ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند. ورزش بیشتر به کاهش بیشتر آن کمک می‌کند.

۲. مصرف سدیم خود را کاهش دهید

بیشتر دستورالعمل‌ها برای کاهش فشار خون، کاهش مصرف سدیم را توصیه می‌کنند. این توصیه ممکن است برای افرادی که به نمک حساس هستند منطقی باشد.

۳. غذاهای سرشار از پتاسیم بخورید

خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه که سرشار از پتاسیم هستند می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

۴. مصرف کافئین را کاهش دهید

کافئین می‌تواند باعث افزایش کوتاه مدت فشار خون شود، اگرچه برای بسیاری از افراد باعث افزایش پایدار نمی‌شود.

۵. مدیریت استرس را یاد بگیرید

به موسیقی آرامش بخش گوش دهید: موسیقی آرام بخش می‌تواند به آرامش سیستم عصبی شما کمک کند. تحقیقات نشان داده است که مکمل موثری برای سایر درمان‌های فشار خون است.

کمتر کار کنید: زیاد کار کردن و به طور کلی موقعیت‌های کاری استرس‌زا با فشار خون بالا مرتبط هستند. استرس مزمن می‌تواند به فشار خون بالا کمک کند.

۶- شکلات تلخ یا کاکائو بخورید

شکلات تلخ و پودر کاکائو حاوی ترکیبات گیاهی هستند که به شل شدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۷. وزن خود را کاهش دهید

در افرادی که اضافه وزن دارند، کاهش وزن می‌تواند تفاوت زیادی در سلامت قلب ایجاد کند. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۶، از دست دادن ۵ درصد از توده بدن می‌تواند به طور قابل توجهی فشار خون بالا را کاهش دهد.

در مطالعات قبلی، کاهش ۱۷.۶۴ پوند (۸ کیلوگرم) با کاهش فشار خون سیستولیک به میزان ۸.۵ میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک به میزان ۶.۵ میلی متر جیوه مرتبط بود.

برای در نظر گرفتن این موضوع، فشار سالم باید کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلی‌متر جیوه باشد. زمانی که کاهش وزن با ورزش همراه باشد، تأثیر آن بیشتر است. کاهش وزن می‌تواند به رگ‌های خونی شما کمک کند تا عملکرد بهتری در انبساط و انقباض داشته باشند و بطن چپ قلب را راحت‌تر پمپاژ کند.

۸. سیگار را ترک کنید

در میان دلایل بسیاری که برای ترک سیگار وجود دارد این دلیل که این عادت یک عامل خطر قوی برای بیماری قلبی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر پک دود سیگار باعث افزایش جزئی و موقت فشار خون می‌شود. همچنین مواد شیمیایی موجود در تنباکو به رگ‌های خونی آسیب می‌رساند.

با کمال تعجب، مطالعات ارتباط قطعی بین سیگار کشیدن و فشار خون بالا پیدا نکرده‌اند.

شاید به این دلیل است که افراد سیگاری در طول زمان تحمل خود را افزایش می‌دهند. با این حال، از آنجایی که هم سیگار و هم فشار خون بالا خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهند، ترک سیگار می‌تواند به کاهش این خطر کمک کند.

۹. غذاهای غنی از منیزیم بخورید

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که به آرامش عروق خونی کمک می‌کند. برخی از مطالعات نشان داده ند که دریافت خیلی کم منیزیم با فشار خون بالا مرتبط است، اما شواهد حاصل از مطالعات بالینی کمتر واضح بوده است.

با این حال، داشتن یک رژیم غذایی غنی از منیزیم یک راه توصیه شده برای جلوگیری از فشار خون بالاست. برای این کار می‌توانید با مصرف سبزیجات، لبنیات، حبوبات، مرغ، گوشت و غلات کامل، منیزیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۱۰. غذاهای غنی از کلسیم بخورید

رژیم‌های غذایی غنی از کلسیم با سطح فشار خون سالم مرتبط هستند. شما می‌توانید کلسیم را از طریق خوردن سبزیجات با برگ‌های تیره و توفو و همچنین لبنیات دریافت کنید.

۱۱. مدیتیشن یا تنفس عمیق را امتحان کنید

هم مدیتیشن و هم تنفس عمیق می‌توانند سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کنند که به کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید