یک و نیم میلیون دوز واکسن داخلی؛ آماده تزریق در خرداد

    کد خبر :817680
یک و نیم میلیون دوز واکسن داخلی؛ آماده تزریق در خرداد

رئیس دفتر رئیس جمهور از آماده شدن بیش از یک و نیم میلیون دوز واکسن داخلی برای تزریق در خرداد ماه خبر داد.

آقای محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به این سوال که دوز دوم واکسن افرادی که دوز نخست را تزریق کرده اند چه زمانی می‌رسد، گفت: طبق آخرین خبر دوشنبه بعد این واکسن‌ها وارد می‌شود و بلافاصله دوز دوم برای کسانی که دوز اول را زدند، تزریق می‌شود. تزریق دوز دوم اگر تا سه هفته عقب بیفتد مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما درصدی از مصونیت بدن بالا می‌رود و دوز دوم آن را کامل می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره ارسال شکایت مجلس از رئیس جمهور به قوه قضاییه در موضوع سند ۲۰۳۰ تصریح کرد: دولت هیچ موضعی در مورد۲۰۳۰ ندارد نه مصوبه‌ای دارد و نه اقدامی کرده است بنابر این مجلس باید اول با دولت در این زمینه صحبت می‌کرد.

وی با بیان اینکه این شکایت هیچ مبنایی ندارد، گفت: این مجلس موضوعات مختلف پیدا کرده که یکی پس از دیگری پرونده قضایی درست می‌کند. دولت یازدهم و دوازدهم آنچه براساس صحبت رهبری بوده، همه دقت‌ها را انجام داده تا اهداف مورد نظر محقق شود.

اقای واعظی درباره پیگیری لغو تحریم‌ها در مذاکرات وین افزود: با توجه به وضعیت رقابت‌های انتخاباتی آمریکا در بازگشت به برجام پیش بینی کردیم حتما تحریم برداشته می‌شود حتی با روی کار آمدن دوباره ترامپ، با توجه به مقاومت مردم و دستاوردی که آن‌ها از تحریم نداشتند چاره‌ای جز برداشتن تحریم‌ها نبود.

به گزارش صدا و سیما؛ وی گفت:​آنچه مربوط به بخش اقتصادی در نشست وین است، پیشرفت‌ها خیلی خوب بود، اما هنوز محدودیت در فروش نفت و تحریم وجود دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری افزود: متاسفم از اینکه در این مناظره گویا هدف اصلی زدن و تخریب دولت است اکثریت این افراد با تفکراتشان در ۸ سال گذشته همواره این کار را کردند و توفیقات دولت را ندیدند.

آقای واعظی گفت:​ در مناظره‌ای که مردم منتظر دیدن توانایی‌ها و برنامه‌های کاندیدا‌ها هستند، کارشان این شد که جای بقیه شعار می‌دهند یا آرمان‌های خود را مطرح می‌کنند.

وی افزود:​آقای روحانی که یک دهم آن‌ها وعده و شعار نداد می‌گویند بدهکار است، پس این‌ها خودشان ۴ سال بعد چگونه می‌خواهند جواب بدهند. تمام فکرشان انگار ۲۸ خرداد و کسب رای است.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: دولت به معنای چیزی که در دور میز اعضای هیات دولت می‌نشینند، نیست. دولت به معنای بیش از یک میلیون نفر است که در ۸ سال گذشته تلاش کردند.

وی افزود: نامزد‌های انتخابات طوری می‌گویند دولت توفیقی نداشته است که انگار خودشان مسئولیتی نداشتند به همین خاطر مردم در نظرسنجی‌ها درباره مناظره این نوع برخورد و حرف زدن نامزد‌ها را خریداری نکردند.

واعظی درباره طرح مجلس برای جلوگیری از آمارسازی دولت هم گفت: نه تنها در این دولت که از گذشته این مراکز و نهاد‌های مسئولند که براساس چارچوب‌های علمی و پس از بررسی‌های شفاف آمار‌ها را اعلام می‌کنند. برخی نامزد‌ها در مناظره این آمار‌ها را از کجا در آوردند و چرا به ادعای فردی در کلاب هاوس بسنده می‌کنند.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت به عنوان یکی از دستاورد‌های دولت افزود: سوال صدا وسیما در زمینه ناکارآمدی طرح تحول سلامت و گنجاندن پاسخ در سوال کار درستی نیست.

آقای واعظی گفت: برخی ​نامزد‌ها مسایلی درباره کرونا گفتند، درحالی که این همه رییس جمهوری و کادر درمان روی این موضوع کار کردند. آن‌وقت نامزدی می‌گوید ۲ تا ۳ ماهه کرونا را حل می‌کنم. شما که نه تخصص دارید نه می‌دانید چیست چرا اینگونه اظهار نظر می‌کنید؟

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: در مناظره‌ها اینقدر راحت حرف می‌زنند، سیاه نمایی و دولت را تخریب می‌کنند و روش پوپولیستی در پیش گرفتند که این روش باید برچیده شود. شعار «ما می‌توانیم» تان، چگونه است؟ هیچ کجای دنیا دولتی نیست که تلاش نکند.

آقای واعظی گفت: نامزد‌ها در مناظره‌ها حتی ظلم ترامپ به ملت را تطهیر می‌کنند. در حالی که خودشان از فشار حداکثری به ایران می‌گویند، اما به این موارد نه در سوال‌های صداوسیما اشاره شده نه نامزد‌ها در پاسخ از نقش تحریم و کرونا در اقتصاد مطلبی می‌گویند؛ اینگونه نمی‌شود عوام فریبی کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا که گفته بود در صورت توافق برجام ۱۰۰ مورد تحریم باقی می‌ماند، گفت: در اصل برجام و توافقی که در سال ۹۴ شد چارچوبش را قبول کردیم و براساس آن گفتیم که آمریکا به برجام برگردد. تحریم‌ها در ارتباط با مسایل حقوق بشر و موارد دیگر از قبل هم بود و تحریم‌های آمریکا علیه ایران به سال ۵۷ برمی‌گردد.

وی افزود: در برجام در ارتباط با اقتصاد و موضوع هسته‌ای مذاکره کردیم و در مسائل تروریسم و حقوق بشر اجازه مذاکره نداشتیم و طبیعی است وقتی توافق نشد بحثی هم نیست.

رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به این پرسش که وزیر خارجه آمریکا گفته در مذاکرات وین با ایران در بحث اجرا به توافق متقابل نرسیده‌ایم، گفت: بله، مذاکره کردیم تفاهماتی هم انجام شد، گفتیم اگر همه خواسته‌های ما انجام شد زیر برگه مذاکره را امضا می‌کنیم که هنوز چنین نشده است.

آقای واعظی درباره سقف زمانی پایان مذاکرات، افزود: سیاست ما این بود حتی یک ساعت هم زودتر بتوانیم تحریم را برداریم به شرط محقق شدن همه خواسته‌ها و اصول ما به شکل عزتمندانه. فرقی نمی‌کند در این دولت باشد یا دولت بعد. مهم برای ما این است که مردم نتیجه مقاومت خود را زودتر دریافت کنند و گشایش در رفاه و معیشت همان نتیجه مقاومت است.

وی تصریح کرد: هدف دولت این است تا پایان کار تحریم برداشته شود، فوتی‌های کرونا به حداقل برسد و همه پروژه‌های بالای ۹۰ درصد پایان یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید