یک ضد سرطان واقعی

    کد خبر :889443
یک ضد سرطان واقعی

یک متخصص طب سنتی گفت: یکی‌از پر مصرف‌ترین مواد غذایی در سراسر دنیا به ویژه در ایران پیاز است که آن‌را بیشتر در غذاها به عنوان چاشنی استفاده می‌کنند، خوردن پیاز فواید باورنکردنی بسیاری دارد که در طب سنتی نیز خوردن آن توصیه شده است.

نعمت‌اله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که پیاز ضدسرطان و ضد دیابت است، اظهار کرد: پیاز باعث جریان بهتر خون شده و با کلسترول بالا مقابله می‌کند.

وی با اشاره به این‌که پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند و حتی می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد، عنوان کرد: نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که پیاز می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله گوارش شود.

مرادی با اشاره به این‌که پیاز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند آنتوسیانین و کرستین است که خواص ضدسرطانی دارند، بیان کرد: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد عصاره پیاز می‌تواند جلوی تکثیر سلول‌های سرطانی را بگیرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که در فرهنگ آشپزی ما همیشه پیاز برای طعم‌دار کردن خوراکی ها استفاده می‌شود، ادامه داد: بهتر است بدانید که پیاز سفید در مقایسه با پیاز قرمز یا زرد حاوی آنتی اکسیدان‌های کمتری است و بهتر است آن‌را با مواد غذایی دیگری که سرشار از آنتی اکسیدان است مانند سبزی‌های رنگی مصرف کنید.

وی با اشاره به این‌که پیاز خواص ضدکلسترولی دارد، عنوان کرد: این خاصیت پیاز مدیون خواص آنتی اکسیدانی و امگا ۳های موجود در آن است که به کمک امگا ۳های خود به کاهش میزان تری کلیسیرید خون کمک می‌کند.

مرادی با اشاره به این‌که پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند و حتی می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد، افزود: نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که پیاز می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و لوله گوارش شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که برای استفاده بیشتر از آنتی اکسیدان‌ها از پیاز قرمز یا زرد استفاده کنید، افزود: می‌توانید از پیاز خام برای تهیه انواع سالادها استفاده کرده و زمانی که می‌خواهید پیاز را بپزید یا سرخ کنید از روغن زیاد استفاده نکنید.

وی افزود: پیاز خام آنتی اکسیدان‌های بیشتری دارد و پخت و پز میزان آنتی اکسیدان‌های این ماده غذایی را به میزان کم کاهش می‌دهد.

مرادی تأکید کرد: پیاز به تنهایی معجزه نمی‌کند و زمانی خواص این ماده غذایی بیشتر می‌شود که در چهارچوب یک تغذیه سالم و متنوع حاوی میوه و سبزی‌های سرشار از آنتی اکسیدان مصرف شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به فواید پیاز برای رگ‌های خونی، عنوان کرد: این خاصیت پیاز به پای سیر نمی‌رسد اما باید بدانید که پیاز به گردش خون کمک زیادی می‌کند به‌طوری که مطالعات نشان داده افرادی که روزانه سوپ پیاز می‌خورند کمتر دچار انباشتگی جرم در رگ‌های خونی‌شان می‌شوند.

وی با بیان این‌که پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات سولفیدی است، برای همین برای رگ‌ها مفید است، تصریح کرد: همچنین باید بدانید که این ماده غذایی مفید حاوی امگا۳ بوده که میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و پتاسیم موجود در آن، نمک بیش‌از اندازه بدن را دفع می‌کند و برای همین قلب و رگ‌های خونی را در سلامت نگه می دارد.

مرادی با اشاره به این‌که پیاز یک ماده غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت است، عنوان کرد: به عقیده برخی از متخصصان نباید در مصرف آن زیاده روی کرد زیرا حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای گلوسید است، اما همین پیاز تری‌گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد، همان کاری که انسولین به ویژه در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام نمی‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید