یکی از ابزارهای مهم کنترل کرونا در ایران منتفی شد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۶:۳۱
    کد خبر :762653

مدیران اپلیکیشن ماسک در توییتی اظهارات اخیر وزیر کشور درباره ردیابی بیماران کرونا از طریق این اپلیکیشن را رد کردند و آن را غیرممکن خواندند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور چندی پیش با توجه به اوج گرفتن بیماری کوویدـ۱۹ در کشور و اشاره به اتخاذ راهکارهایی برای قطع زنجیره بیماری گفت: در طرح وزارت بهداشت با وزارت ارتباطات تحت عنوان اپلیکیشن ماسک همه کسانی را که به نوعی تست آنها مثبت می‌شود ردیابی و با رصد مستمر کنترل می‌کنیم.

اپلیکیشن ماسک در رشته توییتی، اظهارات اخیر وزیر کشور را درباره ردیابی بیماران کرونا از طریق این اپلیکیشن رد کرد و آن را غیرممکن خواند:

«اخیرا وزیر کشور اعلام کردند می‌خواهیم با اپلیکیشن ماسک بیماران کرونا را ”ردیابی“ کنیم. این موضوع به لحاظ فنی غیرممکن است، چراکه در نسخه جدید که از دو هفته قبل روی سایت mask.ir و از امروز روی استورهای ایرانی قرار گرفته، دسترسی به موقعیت جغرافیایی حذف شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، این تصمیم پس از آن صورت گرفت که مطالعات بین‌المللی نشان داد contact tracing شیوع کرونا براساس اپلیکیشن موبایل تنها هنگامی موفق است که حداقل ۶۰ درصد مردم از آن استفاده کنند. هیچ کشوری در جهان موفق به نزدیک شدن به این درصد استفاده از اپلیکیشن‌های contact tracing نشده است».

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید