یائیر لاپید: موظف به پذیرش توافق هسته‌ای با ایران نیستیم

    کد خبر :933607
یائیر لاپید: موظف به پذیرش توافق هسته‌ای با ایران نیستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقامات کاخ سفید گفته است که توافق هسته‌ای با ایران برای تل آویو الزام‌آور نیست و تل آویو خود را موظف به پذیرش آن نمی‌داند.

پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که «یائیر لاپید»، نخست وزیر این رژیم به دولت بایدن خبر داده است که دلیلی برای پیروی و پذیرش توافق هسته‌ای با ایران از سوی تل آویو وجود ندارد.

گفته شده نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقامات کاخ سفید گفته است که توافق هسته‌ای با ایران به هیچ وجه برای این رژیم الزام‌آور نیست و تل آویو خود را موظف به پذیرش آن نمی‌داند.

براساس گزارش‌ها، لاپید به مقامات آمریکایی گفته است که پیش‌نویس توافق هسته‌ای با ایران تمامی خطوط قرمز دولت بایدن را زیر پا گذاشته است.

از سوی دیگر همزمان اعلام شده که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرده است که این رژیم برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای هر کاری را که ضروری بداند، انجام خواهد داد.

پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که یائیر لاپید در تماس تلفنی با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان بار دیگر مخالفت خود را با احیای توافق هسته‌ای ایران تکرار کرده است. در همین خصوص، دفتر لاپید در بیانیه‌ای اعلام کرد که او با صدراعظم آلمان در مورد پرونده هسته‌ای ایران گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر اسرائیل بار دیگر مخالفت خود با احیای توافق هسته‌ای را تکرار و بر ضرورت انتقال پیام مشخص از طرف اروپا مبنی بر عدم ارائه امتیازات بیشتر به ایران تاکید کرده است.

به گزارش دانشجو، لاپید همچنین مدعی شده است که اروپا باید با وقت کشی ایران در مذاکرات مقابله کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید