گوگل در ایتالیا به جریمه سنگینی محکوم شد

    کد خبر :865786
گوگل در ایتالیا به جریمه سنگینی محکوم شد

سازمان بازار و رقابت ایتالیا اپل و گوگل را به اتهام نقض حقوق مصرف کنندگان جمعا به مبلغ 11.2 میلیون دلار جریمه کرده است. به گزارش Apple Insider، این دو غول تکنولوژی هر کدام دو قانون حقوق مصرف کنندگان را زیر پا گذاشته‌اند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_نخست گمراهی کاربران با ارائه اطلاعات کم و دومین مورد که به مراتب مهم‌تر است و حساسیت بالایی دارد، سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران با اهداف تجاری بوده است. طبق نوشته سازمان ایتالیایی، اساس فعالیت اقتصادی گوگل ارائه رنج وسیعی از محصولات و سرویس های متصل به شبکه می‌باشد و همچنین با استفاده از جمع آوری اطلاعات کاربران نیز درآمدزایی می‌کند.

در مقابل اپل هم توسط دستگاه‌ها و سرویس‌های خود پروفایل ها و اطلاعات کاربران را با اهداف تجاری جمع آوری می‌کند و با انتقال آنها به دیگر شرکت‌ها، کسب درآمد می‌کند. کوپرتینویی‌ها حتی بدون انتقال این اطلاعات نیز سود می‌برند و مستقیما از اطلاعات کاربران برای افزایش ارزش اقتصادی خود صرف فعالیت‌های تبلیغاتی از طریق اپ استور، آیتونز و اپل بوکس می‌کند. نکته جالب توجه این است که اپل مانور زیادی بر روی حفظ حریم شخصی کاربران خود می‌دهد، در حالی که به آنها نمی‌گوید که در زمان ساخت Apple ID، اپل از اطلاعات کاربران خود برای اهداف تجاری استفاده می‌کند. در مقابل می‌گوید که ساخت Apple ID در شخصی سازی و بهبود تجربه کاربری به کاربران کمک می‌کند.

گوگل در بیانیه‌ای به The Verge اعلام کرده که این کمپانی کنترل‌های ساده‌ای به منظور مدیریت اطلاعات و محدودسازی استفاده از اطلاعات شخصی آنها در اختیارشان قرار می‌دهد و تمام تلاش خود را می‌کنند که به طور کامل قوانین محافظت از کاربران را اجرا کنند. در حالی که ایتالیا تصمیم داشته دو کمپانی امریکایی را با مبلغ سنگین‌تری جریمه می‌کند، ۱۱.۲ میلیون دلار در واقع سقف مقدار جریمه‌ای بوده که قوانین مصرف کنندگان این کشور اجازه تعیین آن را میداده است. سال گذشته هم اپل در این کشور به دلیل ارائه اطلاعات نادرست در مورد ضد آب بودن آیفون‌ها، ۱۰ میلیون یورو جریمه شد. اپل مدعی شد که استاندارد مقاومت آیفون‌های این کمپانی، در شرایط ایده آل آزمایشگاهی تست شده است.

اما سازمان ایتالیایی اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند اپل چه در شرایط روزمره و چه در شرایط آزمایشگاهی، نتوانسته‌اند در عمق و مدت زمانی که اپل اعلام کرده، زیر آب دوام بیاورند. اپل بسته به مدل، آیفون‌های خود را مقاوم در برابر آب در اعماق بین ۱ تا ۴ متر در مدت زمان حداکثر ۳۰ دقیقه تبلیغ کرده است در حالی که اپل حتی به کاربران خود اعلام نکرده که این اعداد و ارقام، در تست های آزمایشگاهی به دست آمده و در زندگی واقعی وضعیت می‌تواند کاملا متفاوت باشد. علاوه بر این اپل آیفون‌های آسیب دیده توسط آب را تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید