گوشی های هوشمند سری G نوکیا معرفی شد

    کد خبر :800861

شرکت HMD و نوکیا به تازگی گوشی‌های هوشمند اقتصادی از سری G را معرفی کردند که دارای طراحی مناسب و مشخصات سخت افزاری قابل قبولی هستند. در این بین باید به سه مدل جی 10 و جی 20 اشاره کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– دو مدل جی 10 و جی 20 از بسیاری جهات کاملاً شبیه به یکدیگر هستند، اما اگر به کیفیت دوربین اهمیت بیشتری می‌دهید، نوکیا جی 20 برایتان مناسب‌تر خواهد بود. این گوشی به یک ماژول چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز شده و لنزهای دیگر آن هم شامل یک لنز اولتراواید 5 مگاپیکسلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی می‌باشد، به علاوه، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم در بریدگی قطره‌ای شکل بالای نمایشگر تعبیه شده است. در واقع اگر لنزهای زایس نوکیا ایکس 10 را نادیده بگیرید، تنظیمات دوربین دو گوشی کاملاً یکسان هستند.

در مقایسه با نوکیا جی 20، مدل جی 10 دوربین ساده‌تری دارد. در پشت بدنه این گوشی یک دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و دو سنسور کمکی 2 مگاپیکسلی تعبیه شده و دوربین سلفی آن هم 8 مگاپیکسلی است.

نوکیا جی 20 در بخش پردازشی هم عملکرد نسبتاً بهتری دارد و از تراشه هشته هسته‌ای هلیو جی 35 مدیاتک به همراه  4 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. فضای ذخیره سازی این مدل هم 64 یا 128 گیگابایت است. در سمت مقابل، نوکیا جی 10 از پردازنده هشت هسته‌ای هلیو جی 25 و 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم برخوردار بوده و حافظه داخلی آن هم از بین دو گزینه 32 و 64 گیگابایتی قابل انتخاب است. هر دو گوشی دارای شیار اختصاصی برای کارت حافظه میکرو اس دی بوده و به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید 11 استفاده می‌کنند.

به جز مواردی که ذکر شد و البته رنگ‌بندی بدنه، بقیه مشخصات دو گوشی یکسان است. از جمله می‌توان به صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل LCD و رزولوشن 720p اشاره کرد. همچنین، همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، نوکیا جی 20 برای مدت 2 سال تمام به‌روزرسانی‌های سیستم عامل و برای مدت 3 سال نیز وصله‌های امنیتی ماهانه را دریافت خواهد کرد.

نوکیا جی 10 و جی 20 هر دو از باتری 5050 میلی آمپری بهره می‌برند که بزرگترین باتری استفاده شده در گوشی‌های نوکیا محسوب می‌شود. با توجه به استاندارد گوشی‌های نوکیا و البته باتری بزرگ‌تری که این دو گوشی دارند، می‌توان انتظار طول عمر 3 روزه را در جی 10 و جی 20 داشت. همچنین، هر دو گوشی از سرعت شارژ حداکثر 10 وات پشتیبانی می‌کنند و شارژری با این توان در داخل جعبه آن‌ها قرار داده شده است.

با اینکه نوکیا جی 10 و جی 20 گوشی‌های رده پایینی هستند، اما HMD از جدیدترین نسل پور‌ت‌های USB-C در آن‌ها استفاده کرده و جک هدفون 3.5 میلی متری هدفون و همچنین گیرنده رادیوی FM را نیز حفظ نموده است. فناوری‌های بی‌سیم مدرن شامل LTE Cat، وای-فای b/g/n و بلوتوث نسخه 5.0 از دیگر ویژگی‌های نوکیا جی 10 و جی 20 است. در کناره بدنه این دو گوشی شاهد تعبیه اسکنر اثر انگشت و یک دکمه ویژه برای دستیار صوتی گوگل هستیم و هر دو دستگاه تأییدیه IPX2 را که به معنی مقاومت جزئی در برابر نفوذ آب است کسب کرده‌اند.

نوکیا جی 10 از اوایل اردیبهشت با قیمت 140 یورو در دسترس خواهد بود، اما نوکیا جی 10 کمی دیرتر و از ماه مه و با قیمت 160 یورو عرضه خواهد شد. با توجه به قیمت تعیین شده برای این دو گوشی و دوربین به مراتب بهتری که نوکیا جی 20 دارد، به نظر می‌رسد این مدل ارزش خرید بالاتری داشته و هزینه کردن 20 یورو بیشتر برای ارتقاء دوربین اصلی از 13 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل کاملاً ارزشش را خواهد داشت.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید