گوشی‌های هوشمند موتورولا در معرض هک هستند/ یک آسیب پذیری در بخش پردازنده

    کد خبر :915614

با چنین افزایشی، این شرکت نیز تحت نظارت دقیق‌تری قرار می‌گیرد. در حالی که برخی از تراشه‌های قدیمی این شرکت به عنوان یک چیپ تهدیدآمیز علامت گذاری شده بودند، اکنون آسیب پذیری دیگری پیدا شده است که به صراحت بر تراشه Unisoc موجود در سه دستگاه موتورولا تأثیر خواهد گذاشت.

بازتاب- بر اساس گزارش بررسی‌های صورت گرفته، تراشه Unisoc Tiger T700 که گوشی‌های هوشمند موتورولا Moto G20، E30 و E40 را دربرمی‌گیرد، زمانی که مودم سلولی تلاش می‌کند به شبکه LTE متصل شود، تحت آسیب پذیری قرار دارند.

اساساً بررسی را حذف می‌کند تا مطمئن شود کنترلر اتصال مودم یک شناسه مشترک معتبر IMSI یا مشابه را می‌خواند یا خیر. هنگامی که کنترلر یک فیلد صفر رقمی را می‌خواند، یک سرریز پشته رخ داده که می‌تواند برای حمله انکار سرویس یا اجرای کد از راه دور مورد سوء استفاده قرار گیرد و کاربر را از شبکه LTE مسدود کند.

Checkpoint Research ماه گذشته این موضوع را به Unisoc اطلاع داد و شرکت آن را با رتبه بندی 9.4 از 10 در معرض خطر بحرانی ارزیابی کرد و به سرعت این مشکل را اصلاح کرد. ممکن است گوگل به زودی این وصله را به کاربران منتقل کند، احتمالاً با آپدیت جدید امنیتی اندرویدی.

هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از این نقص گزارش نشده است، اما همچنان یک مشکل بزرگ است، به خصوص به این دلیل که بیشتر پردازنده‌های Unisoc در گوشی‌های هوشمند ارزان قیمتی که به ندرت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید دریافت می‌کنند، استفاده می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید