گفتگوی آمریکا و اسرائیل درباره ایران و مذاکرات وین

    کد خبر :872877

کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا که به اسرائیل سفر کرده است، با ایال هولاتا مشاور امنیت ملی اسرائیل درباره ایران و مذاکرات وین بحث و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا؛ جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن در بحبوبه مذاکرات میان ایران و ۱+۴ به سرزمین های اشغالی و کرانه باختری رود اردن سفر کرده است و برت مک گورک معاون دستیار رئیس جمهوری و هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا و یل لمپرت، دستیار موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک او را در این سفر که با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرده است، همراهی کرده اند.

کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه مشترک گروه مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم اسرائیل در تدام اتهام پراکنی ها و هراس افکنی ها علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و نفوذ منطقه ای ایران مدعی شد دو طرف در مورد لزوم مقابله با تمام جنبه های تهدید نشات گرفته از ایران از جمله برنامه هسته ای، فعالیت های بی ثبات کننده در منطقه و حمایت از گروه های نیابتی تروریستی گفتگو کردند.

در این بیانیه بدون اشاره به وجود زرادخانه های هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز نقض برجام و بدعهدی آمریکا در عمل به تعهداتش ذیل این توافق بین المللی ادعا شده است که جیک سالیوان و ایال هولاتا توافق کردند که برنامه هسته ای ایران که به سرعت در حال پیشرفت است، تهدیدی جدی برای منطقه و صلح و امنیت بین المللی محسوب می شود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، سالیوان به هیأت اسرائیلی در خصوص تحولات اخیر در مذاکرات وین توضیح داد و دو طرف در مورد مسیر پیش رو تبادل نظر کردند.

در این بیانیه با تکرار فضاسازی های غرب علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ادعا شده است که مقامات آمریکایی و اسرائیلی تاکید کردند که در عزم خود برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای همسو هستند.

بر اساس این بیانیه مشترک، سالیوان وهولاتا توافق کردند که در سال آینده (۲۰۲۲) به گفت‌وگوی نزدیک خود در مورد همه موضوعات امنیت منطقه‌ای ادامه خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید