گاردین مورد حمله مشکوک باج افزار قرار گرفت

    کد خبر :961760
گاردین

بی شک کمتر فردی با گاردین آشنایی ندارد، رسانه‌ای جهانی که به پوشش اخبار روز دنیا می‌پردازد و به تازگی مشخص شد که حمله باج افزارها قرار گرفته است.

بازتاب-سازمان‌های خبری برجسته اهداف با ارزشی برای هکرها هستند و به نظر می‌رسد که گاردین آخرین موردی است که قربانی یک حمله شده است. یک “حادثه جدی IT” عصر سه شنبه این نشریه را تحت تاثیر قرار داد. کاترین واینر، سردبیر و آنا بیتسون، مدیر اجرایی گروه رسانه‌ای گاردین، در یادداشتی به کارمندان گفتند: «ما معتقدیم که این یک حمله باج‌افزار است، اما همچنان به بررسی همه احتمالات ادامه می‌دهیم.» تیم‌های فناوری ما برای مقابله با همه موارد کار کرده‌اند. جنبه‌های این حادثه، با اکثریت قریب به اتفاق کارکنان ما می‌توانند مانند ما در طول همه‌گیری از خانه کار کنند.”

به گفته این نشریه، برخی از زیرساخت های فنی و «خدمات پشت صحنه» گاردین تحت تأثیر قرار گرفته است. از کارمندان خواسته شد تا باقیمانده هفته را از خانه کار کنند. گاردین هنوز هم می‌توانست داستان‌هایی را در وب‌سایت و اپلیکیشن خود منتشر کند، و مدیران آن مطمئن بودند که می‌توانند نسخه چاپی آن را در روز پنجشنبه ارائه کنند.

گاردین

سایر سازمان‌های خبری در ماه‌های اخیر متحمل نقض امنیتی شده‌اند. Fast Company به مدت هشت روز در بحبوحه یک حمله سایبری که هکرها اعلان‌های سخت را از طریق Apple News ارسال می‌کردند مجبور به آفلاین شد. در همین حال، نیویورک پست در ماه اکتبر ادعا کرد که یکی از کارمندان وب سایت و حساب‌های توییتر آن را تحت کنترل قرار داده و به انتشار پست‌های نژادپرستانه و جنسی پرداخت.

موضوع هک و حمله باج افزارها به رسانه امر جدیدی نیست و مدت‌ها بوده که رسانه‌های خبری با چنین مسائلی دست و پنجه نرم می‌کنند. این مسئله موجب شد تا رسانه‌ها امنیت فنی خود را افزایش داده تا کمتر درگیر چنین مواردی شوند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید