بازتاب ایران

گاردین: ظریف از قدرت قاسم سلیمانی انتقاد کرد/ اورشلیم پُست: سیاست اسرائیل در جریان مذاکرات ایران و آمریکا چیست؟ اسپوتنیک: ایران، اسرائیل را تهدید به پاسخ کرد/ اشرق الاوسط: نمایندگان ایران مذاکرات وین را تهدید کردند

    کد خبر :805136

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه گاردین، روزنامه اورشلیم پُست، خبرگزاری اسپوتنیک و روزنامه اشرق الاوسط تأکید بر موضوعاتی چون ظریف از قدرت قاسم سلیمانی انتقاد کرد، سیاست اسرائیل در جریان مذاکرات ایران و آمریکا چیست؟ ایران، اسرائیل را تهدید به پاسخ کرد، نمایندگان ایران مذاکرات وین را تهدید کردند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

گاردین: ظریف از قدرت قاسم سلیمانی انتقاد کرد

رابطه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران همواره مورد توجه رسانه بوده است، این که هر کدام از این نهادها چه میزان توانایی نقش آفرینی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را دارند یک بخش سوال برانگیز است.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: وزیر امورخارجه ایران در مصاحبه ای لورفته، از قدرت قاسم سلیمانی انتقاد کرد، جواد ظریف می گوید شهید سلیمانی بر دیپلماسی ایران مسلط بود.

در ادامه این روزنامه مدعی شده است که در یک فایل صوتی منتشر شده از صحبت های آقای ظریف ایشان از قدرت زیاد شهید سلیمانی در سیاست خارجی ایران انتقاد کرده و گفته است قدرت وزیرخارجه در مواردی صفر است.

همچنین افزوده است: آقای ظریف در این مصاحبه اشاره کرده است که برخی در ایران سعی دارند همه چیز را از دریچه امنیت ببینند.

ظریف

در پایان این روزنامه آورده است: وزارت امور خارجه ایران فایل صوتی مذکور را تکذیب کرده است و آن را تحریف رسانه ای دانسته است که توسط یک رسانه فارسی زبان وابسته به دولت سعودی منتشر شده است.

اورشلیم پُست: سیاست اسرائیل در جریان مذاکرات ایران و آمریکا چیست؟

ایران و آمریکا وارد مرحله ای از مذاکرات شده اند که علی‌رغم غیرمستقیم بودن مذاکره اما امیدواری زیادی برای به نتیجه رسیدن آن وجود دارد، در این میان اسرائیل بیشترین تاثیرپذیری را از نوع رابطه ایران و آمریکا دارد.

روزنامه اورشلیم پُست در یک تحلیل به این مسئله پرداخته است و نوشت: رهبران ایران بارها اعلام کرده اند که اسرائیل باید نابود شود، بنابراین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تاکید دارد که اسرائیل نباید اجازه دهد ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

این روزنامه معتقد است: دولت بایدن و اسرائیل از این نظر که هر دو به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستند دارای اشتراک هستند.

همچنین افزوده است: اسرائیل علاوه بر برنامه هسته ای در زمینه برنامه موشکی و به طور کلی سیاست تهاجمی ایران در خاورمیانه نیز نگران است؛ اما اسرائیل مجبور است بر یکی از این موارد تمرکز کند که احتمالاً برنامه هسته ای ایران خواهد بود.

اسرائیل

در پایان این روزنامه آورده است: جایگاه اسرائیل در آمریکا با کنار رفتن ترامپ، تضعیف شده است، لذا باید مراقب باشد که درخواست های زیادی نکند، همچنین به دنبال بر هم زدن مذاکرات نباشد اما تلاش کند ایران مذاکرات را ترک کند.

اسپوتنیک: ایران، اسرائیل را تهدید به پاسخ کرد

طی هفته گذشته اسرائیل بارها خاک سوریه را مورد حمله هوایی قرار داده است، همچنین حملات اسرائیل به کشتی ها ایرانی و متحدان آن جبهه مقاومت افزایش داشته است.

در همین باره خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ژنرال ارشد ایرانی مدعی است اگر اسرائیل حملات به خاک سوریه را ادامه دهد پاسخ خواهد گرفت.

در ادامه آمده است: محمد باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران معتقد است در برابر اقدامات احتمالی اسرائیل که هدف آن جبهه مقاومت است مقابله به مثل خواهد شد.

این خبرگزاری صحبت های سرلشکر باقری را به عنوان نشانه ای از اتحاد ایران و سوریه خوانده است.

همچنین از قول سرلشکر باقری آمده است: دولت یهود فکر می کند می تواند به طور مداوم خاک سوریه را هدف قرار دهد و در زمین و دریا حرکت های شیطنت آمیز انجام دهد و پاسخ دریافت نکند.

ایران و اسرائیل

در پایان این رسانه به آن بخش از صحبت های وی اشاره کرده است که تلاش انجام شده اخیر و آینده را تهدید برای منافع اسرائیل دانسته و مدعی است این اقدامات باعث می شود اسرائیل سرعقل بیاید.

اشرق الاوسط: نمایندگان ایران مذاکرات وین را تهدید کردند

مذاکرات جاری در وین درباره برنامه هسته ای ایران در داخل و خارج از کشور باعث بروز دیدگاه های مخالف و موافق زیادی شده است، در بخش داخلی نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد که از دید رسانه ها دور نبوده است.

روزنامه اشرق الاوسط در این باره نوشت: نمایندگان ایرانی در پارلمان اظهار داشتند که آنها از توافق احتمالی در مذاکرات با هدف از سرگیری توافق هسته ای 2015 جلوگیری خواهند کرد.

این روزنامه به نقل از یک نمایندگان مجلس ایران آورده است: نتایج مذاکرات هسته ای در وین باید مطابق با قوانین ایران باشد، در غیر این صورت غیرقانونی خواهد بود.

همچنین افزوده است: توافق باعث لغو برخی تحریم ها توسط آمریکا می شود که این موضوع درصورتی که به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده باشد، غیرقانونی است.

مذاکرات وین

در پایان این رسانه به قانون تصویب شده توسط مجلس شورای اسلامی ایران اشاره کرده است که لغو کلیه تحریم ها را شرط پیروی ایران از مفاد توافق هسته ای سال 2015 می داند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید