کیت جدید چینی برای تشخیص کرونا و آنفولانزا

    کد خبر :838587
کیت جدید چینی برای تشخیص کرونا و آنفولانزا

یک کیت تشخیصی با قابلیت غربالگری همزمان افراد از نظر ابتلا به ویروس‌های آنفولانزا و کرونا توسط یک شرکت بیوتکنولوژیکی مستقر در شانگهای، تولید شده و از سوی اداره ملی محصولات پزشکی مجوز بازاری دریافت کرده است.

این کیت تشخیص اسید نوکلئیک تولید شده توسط شرکت « 3DMed Diagnostic» که یک تامین کننده راه حل های آزمایش های پزشکی است، اولین نوع کیت تشخیصی در چین محسوب می شود که بر اساس پلتفرم فلورسانس کمی PCR عمل می کند.

کارشناسان در توضیح عملکرد این کیت های جدید گفته‌اند که بیماران مبتلا به کرونا و آنفولانزا احتمالا دارای علائم بالینی مشابهی مثل تب، گلودرد، سرفه و خستگی هستند و حتی ممکن است تصاویر مربوط به سی تی اسکن ریه های آنها نیز مشابه یکدیگر به نظر برسد.

«شیونگ لی» بنیانگذار و رئیس « 3DMed Diagnostics» می گوید که این کیت های تشخیصی احتمالا نقشی به مراتب بزرگتر را در پائیز و زمستان و زمانی که بیماری های تنفسی شایع‌تر می شوند، ایفا خواهند کرد؛ وی در متن بیانیه مطبوعاتی صادر شده از سوی این شرکت مستقر در شانگهای تاکید کرد: «در دسترس بودن یک کیت آزمایشی همزمان (تشخیص همزمان ابتلا به کرونا و آنفولانزا) به پزشکان کمک می کند تا علت تب بیمار را تشخیص دهند و هر چه سریع تر طرح درمان پزشکی مربوطه را انتخاب کنند.»

رئیس شرکت « 3DMed Diagnostics» همچنین اعلام کرد که این کیت های تشخیصی در عین حال به پزشکان و نهادهای پزشکی کمک می کند تا سریعا در راستای جلوگیری از شیوع احتمالی کووید-19 وارد عمل شوند.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام مسئولان شرکت تولید کننده این کیت های آزمایشی جدید، محصولات آنها نسبت به تشخیص تمام واریانت های ویروس عامل ابتلا به بیماری کووید-19 از جمله سویه دلتا حساس و دقیق هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید