کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بلقیس نجات یافتند

  • حوادث
  • یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷
    کد خبر :765415

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: سه کوهنورد اهل استان‌های گلستان و زنجان که روز پنجشنبه در هوای برفی برای صعود به کوه سه‌هزار و ۳۵۰ متری بلقیس به شهرستان تکاب سفر کرده ‌و در ارتفاعات این کوه مفقود شده بودند، پس از ١٢ ساعت جست و جو نجات یافتند.

امیر جعفرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کوهنوردان عصر روز پنج‌شنبه سه روز قبل با وجود هوای برفی و کولاکی به ارتفاعات کوه بلقیس شهرستان تکاب صعود کردند که در ادامه، گرفتار کولاک شده و ارتباط آن‌ها قطع شده بود.

وی بیان کرد: ٢ تیم شامل امداد و نجات کوهستان هلال احمر و هیات کوهنوردی تکاب بلافاصله پس از اطلاع از مفقود شدن این کوهنوردها وارد عمل شده و از ساعت هشت صبح روز شنبه عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات کوهستان برای یافتن این کوهنورها از چند مسیر مختلف به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند که اوایل شامگاه شنبه موفق به پیدا کردن و نجات کوهنوردان شدند.

جعفرزاده با اشاره به خطرآفرین بودن صعودهای زمستانی در شرایط جوی نامناسب اضافه کرد: صعود بدون هماهنگی این تیم با واحد امداد و نجات هلال احمر و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی، عامل اصلی برای مفقودی کوهنوردان بوده است.

کوه بلقیس با سه هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع در ۵۰ کیلومتری تکاب در محدوده بخش تخت سلیمان واقع شده و از قله‌های مرتفع منطقه به شمار می‌رود.

تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته و زمستان‌هایی سخت و طاقت‌فرسا دارد.

طی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، بارش سنگین برف در جنوب و مرکز آذربایجان غربی به ویژه شهرستان تکاب موجب بسته شدن بسیاری از راه های روستایی به ویژه مسیرهای کوهستانی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید