کودکان کار دوباره به خیابان بازمی گردند

    کد خبر :577897

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابان با قوه قهریه امکان پذیر نیست زیرا پس از جمع کردن این کودکان مجدداً به خیابان بازمی‌گردند.

حسن خلیل‌آبادی در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: وجود کودکان کار از پدیده‌های اجتماعی است که با قوه قهریه و برخورد فیزیکی از بین نمی‌رود. درباره کودکان کار نباید صورت مساله را پاک کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی کودکان کار و خیابان از وظایف سازمان بهزیستی است و جزو وظایف شهرداری تهران نیست که مداخله کند. سازمان بهزیستی باید این کودکان را از طریق برنامه‌ریزی ساماندهی کند و شهرداری این امکانات را در اختیار ندارد. شهرداری تهران درخصوص کودکان کار و خیابان فقط می‌تواند فضایی را برای پناه دادن تهیه کند.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه معضل کودکان کار و خیابان نیازمند برنامه‌ریزی جدی از سوی دولت و مسئولان است، گفت: دولت باید برای پیشگیری از وجود کودک کار برنامه‌ریزی و برای آن چاره‌اندیشی کند چون علت حضور کودکان مشخص است. فقر، مهاجرت و بهره‌کشی از اصلی‌ترین دلایل وجود کودکان کار است، بنابراین باید برای این معضل به طور اساسی چاره‌اندیشی کرد.

خلیل‌آبادی با اشاره به ضرورت شناسایی باندهای سوءاستفاده از کودکان کار گفت: حتماً باید نهادهای انتظامی در زمینه شناسایی این باندها ورود کنند و برای آنها مجازات تعیین کنند. به طور کلی باید برای برخورد با پدیده‌های اجتماعی مطالعه و بررسی شود و طرحی جامع در این زمینه تهیه شود چون پس از جمع کردن این کودکان از خیابان، مجدداً به خیابان بازمی‌گردند.

آسیب های اجتماعی منطقه ۲۰ مربوط به محلات حاشیه ای است

این عضو شورای شهر تهران درپاسخ به پرسش دیگری در خصوص فراوانی برخی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ری (بر اساس اطلس کیفیت زندگی در پایتخت گفت: به نظر می‌رسد که این آسیب‌ها بیشتر مربوط به قسمت‌های حاشیه‌نشین و مهاجران در منطقه ۲۰ باشد چون هسته مرکزی شهر ری، دارای قدمت و بافت تاریخی و مذهبی است و مردم این منطقه به شیوه‌های زندگی با سبک اسلامی مقید هستند.

خلیل آبادی اضافه کرد: برخی آسیب‌هایی که در شهر ری وجود دارد ممکن است در هسته مرکزی شهر نباشد و در حاشیه این منطقه باشد چون در حاشیه منطقه ۲۰ پروژه‌های ساخت وساز زیادی انجام شده است، از این‌رو باید در این‌باره چاره‌ای اندیشیده شود تا جلوی پیشروی آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید