کمک‌داور ویدئویی در بازی با کره‌جنوبی آفلاین خواهد بود

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳
    کد خبر :850524
کمک‌داور ویدئویی در بازی با کره‌جنوبی آفلاین خواهد بود

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد استفاده از سیستم VAR در دیدار ایران – کره جنوبی آفلاین خواهد بود.

شهاب‌الدین عزیزی خادم درباره اردوی تیم ملی ایران در کشور امارات اظهار داشت: همانطور که از قبل هماهنگی‌ها انجام شده بود، تیم ملی با پرواز اختصاصی راهی امارات شد. خدا را شکر بچه‌ها هم به اردو اضافه شدند. هفته مهمی پیش رو داریم و هم دیدار با امارات و هم بازی با کره سرنوشت‌ساز هستند. برد و باخت همیشه بخشی از فوتبال بوده، ولی همه شرایط فراهم است. تیم ملی علیرغم سختی کار و میزبانی امارات ان‌شاءالله یک بازی در خور نام ایران را به نمایش بگذارد.

وی در مورد شرایط حضور تماشاگران ایرانی در دیدار با امارات توضیح داد: قرار است فردا (سه‌شنبه) آخرین آمار را به ما بدهند. هنوز چیزی قطعی نشده است و سهمیه ما را اعلام نکردند. فردا اعلام می‌کنیم که چند درصد از ورزشگاه به ما اختصاص دارد تا هواداران از آن استفاده کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دیدار با کره جنوبی نیز توضیح داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای این مسابقه انجام شده است‌. جا دارد از وزیر ورزش نیز تشکر کنم. امیدوارم بتوانیم این بازی را با حضور تماشاگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم. ظرف یکی دو روز آینده آمار رسمی تعداد تماشاگران را اعلام خواهیم کرد. روز گذشته سیستم VAR وارد ایران شد و امشب نیز مانیتورها وارد می‌شوند. این یک کار تاریخی است. ان‌شاءالله بتوانیم دقت و نظارت را در بازی‌های ملی و باشگاهی داشته باشیم.

عزیزی خادم در واکنش به این پرسش که آیا حضور 10 هزار تماشاگر در دیدار ایران – کره قطعی شده است یا خیر، عنوان کرد: تقریباً صحبت‌های مفصلی در این باره انجام شده است، ولی تعداد قطعی ظرف یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد. قطعاً در بازی با کره تماشاگر خواهیم داشت. بعد از میزبانی و ورود VAR که جلوی خیلی از بهانه‌جویی‌ها برای میزبانی ایران را گرفت، حضور تماشاگران خیلی مهم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از سیستم VAR در دیدار ایران و کره به صورت آنلاین خواهد بود یا آفلاین، اعلام کرد: در بازی با کره سیستم VAR آفلاین خواهد بود. ان‌شاءالله بعد از آن تمام مدارک اخذ خواهد شد تا ظرف سه تا چهار ماه آینده ورزشگاه‌های کشور تجهیز شوند.
به گزارش تسنیم، رئیس فدراسیون فوتبال در پایان یادآور شد: تیم ملی متعلق به مردم است و همه وظیفه داریم از آن حمایت کنیم. این هم فقط حمایت مالی نیست و بحث معنوی نیز وجود دارد. الان فوتبال کشور نیاز دارد تیم ملی به جام جهانی صعود کند. هر کسی در هر پستی قرار دارد باید آگاهانه به فوتبال ملی کمک کند. همان کاری که رسانه‌ها انجام می‌دهند. متأسفانه برخی آدم‌ها دنبال مهم بودن هستند، ولی مفید بودن اهمیت دارد، نه مهم بودن. در آینده همه قضاوت خواهیم شد. ان‌شاءالله بتوانیم این فضا را برای رده‌های دیگر ملی هم فراهم کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید