کشف و انتقال پیکر جوان غرق شده در آبشار فوسک

    کد خبر :102111

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از مرگ جوان کرمانی در آبشار فوسک در منطقه کوهپایه شهر کرمان خبر داد و گفت: عملیات رهاسازی و انتقال جسد از محل حادثه به مدت 16 ساعت به طول انجامید.

به گزارش ایلنا، رضا فلاح با بیان این خبر افزود: روز گذشته چهار نفر بدون هیچ گونه آموزش، تجهیزات و عدم همراهی و هماهنگی با گروه های کوهنوردی آموزش دیده، قصد سفر به آبشارهای فنی فوسک را کردند که متاسفانه یک نفر از آن ها، در آبشار معروف به آبشار چرخشی، دچار حادثه و غرق شد.

فلاح خاطر نشان کرد: پس از اطلاع به جمعیت هلال احمر استان کرمان، 2 تیم 5 نفره امداد و نجات کوهستان و واکنش سریع به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به آغاز عملیات در ساعت 11 صبح روز شنبه و خاتمه این عملیات در 2:30 دقیقه بامداد امروز تصریح کرد: در این عملیات جسد این جوان طی عملیات سخت، نفس گیر و با پیمایش مناطق صعب العبور با روش های صعود، فرود و شنا در مسیر رودخانه توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان به مراجع قانونی تحویل داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع همین نوع حادثه در 3 سال گذشته در این محل که منجر به مرگ یک نفر دیگر از هموطنان شده بود، اظهارکرد: فرود از آبشارهای فنی فوسک مستلزم آموزش و همراه داشتن تجهیزات دره نوردی و همچنین همراهی باشگاه های کوهنوردی آموزش دیده است.

لازم به ذکر است آبشارهای فنی دره فوسک در 30 کیلومتری شمال شرقی کرمان و در منطقه کوهپایه قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید