کجا می توانم برای مهاجرت کاری کانادا اقدام کنم؟

    کد خبر :859024
کجا می توانم برای مهاجرت کاری کانادا اقدام کنم؟

دلایل مختلفی برای مهاجرت وجود دارد. اما دسترسی به رفاه اجتماعی، شرایط اقتصادی بهتر، پیدا کردن کار مناسب و بهره مندی از امکانات تحصیلی، مهم ترین دلایل برای مهاجرت است. معمولا افراد تمایل دارند برای بهبود شرایط فعلی خود، کشوری را انتخاب کنند که آینده روشن تری برای آن ها ترسیم می کند.

کانادا یکی از کشورهای خوش آب و هوا و مرفه جهان است. بحران بیکاری و رکود اقتصادی در این منطقه، پایین ترین سطح ممکن را دارد. دولت کانادا به منظور رفاه حال شهروندان خود، امکانات تحصیلی فراوانی در تمام مقاطع تحصیلی فراهم کرده است. بعلاوه، افراد می توانند با توجه به دانش و مهارت های خود، کار مناسب پیدا کنند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که برای بهبود شرایط اقتصادی خود قصد مهاجرت کاری به کانادا دارید؛ حتما باید از طریق موسسات معتبر اقدام کنید.

شرایط مهاجرت کاری به کانادا

هرم جمعیت کانادا در حال پیر شدن است و این کشور با کمبود نیروی کاری ماهر و متخصص مواجه است. دولت کانادا سعی کرده برای حل این معضل از طریق ایجاد بستر مناسب، برای مهاجرت نیروی متخصص به این کشور اقدام کند.

طبق قانون جدید کانادا، به منظور تامین نیروی کاری ماهر بسترهای لازم برای مهاجرت بیش از یک میلیون و دویست هزار متخصص تا سه سال آینده به این کشور فراهم شده است. اگر شما نیز در حوزه های مهندسی، پرستاری، مدیریت،کشاورزی، کامپیوتر، روانشناسی و پزشکی تخصص دارید می توانید خود را برای جذب شدن در بازار کاری کانادا آماده کنید.

روش های مختلفی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. ساده ترین راه این است که برای تحصیل یکی از دانشگاه های این کشور را انتخاب کرده و بعد از اتمام دوره تحصیل جذب بازار کار شوید. اما اگر دوره تحصیلی خود را سپری کرده اید یا مهارت تجربی و سرمایه مالی خوبی دارید و برای برخورداری از شرایط باثبات اقتصادی می خواهید پروژه های کاری خود را در کانادا پیگیری کنید، می توانید مسیر مهاجرت را از طریق مهاجرت استانی یا پایلوت آتلانتیک انجام دهید.

مهاجرت به کانادااز طریق پایلوت آتلانتیک

استفاده از روش پایلوت اتلانتیک برای افرادی مناسب است که استان های شرقی کانادا (لابرادور، نیوفانلند، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوراد و نوا اسکوشیا) را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کرده اند. این استان ها به دلیل کمبود شدید نیروی کاری و پیر شدن جمعیت، نیاز بیشتری به جذب نیروی کار ماهر از سایر کشورها دارند.

برای اینکه بتوانید به این مناطق مهاجرت کنید باید ابتدا جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرما دریافت کنید. کارفرمایان منطقه آتلانتیک برای جذب نیروی کار به LMIA نیاز ندارند. بنابراین، دریافت پیشنهاد شغلی و مهاجرت کاری به این مناطق، ساده تر از سایر مناطق کانادا است.

شرایط لازم برای مهاجرت کاری به مناطق اتلانتیک کانادا

تمکن مالی مهم ترین عاملی است که برای مهاجرت به هر نقطه جهان باید از آن برخوردار باشید. تمکن مالی به این معنی است که فرد بتواند مخارج و هزینه های زندگی خود یا سایر افراد خانواده خود را تا حدود 6 ماه تامین کند.

در نتیجه، هر فردی قبل از مهاجرت باید مدارک لازم برای تایید تمکن مالی خود را به دولت کانادا ارائه دهد. اما برای مهاجرت به کانادا از طریق کار باید پس از دریافت جاب آفر، برنامه اسکان نیز مشخص شود. این طرح کمک می کند که تامین مسکن مهاجران با سرعت بیشتری انجام شده و آن ها دغدغه ای در مورد محل سکونت خود نداشته باشند.

دولت کانادا شرایطی فراهم کرده که پس از تایید کارفرما، فرد مهاجر به راحتی به سازمان های مختلف ارائه دهنده خدمات اسکان معرفی شود. پس از اینکه فرد توانست مجوز اسکان دریافت کند، باید یک نسخه کپی از این مجوز را برای کارفرما ارسال نماید. پس از تایید تمام این مراحل از سوی کارفرما، فرد متقاضی مهاجرت کاری به کانادا می تواند سایر مراحل اقامت خود را انجام دهد.

به منظور دریافت ویزای کار کانادا از طریق پایلوت آتلانتیک، ارائه مدارک زیرضروری است:

• اصل و کپی مدارک شناسایی و پاسپورت
• ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5
• ارائه مدارک تحصیلی یا فنی حرفه ای معتبر مرتبط با کار
• معادل سازی مدرک
• ارائه گواهی معتبر تمکن مالی
• ارائه مدارک مرتبط با سابقه کاری
• کپی فیش حقوقی و حکم استخدام
• دریافت دعوتنامه شغلی از سوی کارفرمای معتبر در کانادا
• ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و انجام معاینات پزشکی به منظور تایید توانایی فرد برای کار در کانادا
• پرداخت حق وکیل و هزینه های لازم برای بررسی درخواست مهاجرت

کاریابی در کانادا

با توجه به نیاز شدید دولت کانادا به جذب نیروی متخصص، پیدا کردن کار مناسب در کانادا سخت نیست. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن برای پیدا کردن کار مناسب استفاده کنید. اما بهتر است قبل از هر کار، موسسه مهاجرتی معتبر پیدا کرده تا بتوانید تمام مسیر را با نظارت وکلای مجرب این موسسه سپری کنید.

مهم ترین موارد برای کاریابی در کانادا عبارتند از:

• موسسات مهاجرتی معتبر:

مهاجرت تقریبا پدیده ای پر ریسک است. اغلب افرادی که مهاجرت کاری را انتخاب می کنند، برای اینکه پس از ورود به کشور مقصد با مشکلی مواجه نشوند، ترجیح می دهند اقدامات لازم را از طریق موسسات مهاجرتی انجام دهند. موسسات مهاجرتی، سابقه طولانی در دریافت دعوتنامه های کاری داشته و به دلیل بهره گیری از توانایی وکلای مجرب، با پیچ وخم های این مسیر آشنا هستید. در صورت بروز هر مشکلی در مسیر مهاجرت، می توانند به راحتی شما را راهنمایی کنند. موسسه مهاجرتی پارسی کانادا با آدرس www.parsicanada.com یکی از معتبرترین موسسات مهاجرتی در ایران است که به روزترین خدمات مهاجرتی را در اختیار شما قرار می دهد.

• بانک کار یا Job bank:

بانک کار به مجموعه ای از وب سایت ها گفته می شود که با توجه به رشته تحصیلی، مهارت ها و سابقه کار می توانید شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که در این بانک اطلاعات روند استخدام گفته نمی شود. بنابراین، پس از انتخاب شغل، باید از طریق راه های ارتباطی مختلف با کارفرما تماس بگیرید. ریسک این روش کمی بالا است و ما به اغلب متقاضیان توصیه می کنیم این روش را بدون مشورت با افراد متخصص انجام ندهند.

• درخواست برای مشاغل دولتی:

دولت کانادا با توجه به نیاز خود، هر ساله لیستی از شغل های مختلف را در سایت GC JOBS قرار می دهد. در این وب سایت اطلاعاتی کاملی در مورد نوع شغل، مزایا، ددلاین ثبت نام، میزان حقوق، مدارک زبان و سایر تخصص های ضروری در اختیار کاربر قرار داده می شود. می توانید با انتخاب شغل مناسب، رزومه خود را در مدت زمان معین شده ارسال کنید. پس از دریافت دعوت نامه کاری، سایر مراحل لازم برای دریافت ویزای کار کانادا را پیگیری کنید.

نرخ بیکاری و میزان درآمد در کانادا

شرایط اقتصادی کانادا بسیار مطلوب بوده و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین و حدود 6 تا 7 درصد است. نظام حقوقی کارمندان و کارگران در این کشور بسیار منصفانه بوده و افراد به ازای هر ساعت کار، مبلغی حدود 12 دلار دریافت می کنند. سالانه نیز با توجه به تخصص و مهارت افراد، حقوق آن ها بین 9 تا 35 درصد افزایش می یابد. با توجه به اینکه در کانادا متوسط ساعت کاری حدود 40 ساعت در هفته است، میانگین درآمد افراد در این کشور سالانه 160 هزار دلار است. این سطح درآمد با توجه به میزان مخارج زندگی ماهانه و سالانه در کانادا، بسیار عالی است.

سخن پایانی

کانادا یکی از کشورهای بسیار زیبا و پیشرفته جهان است. با توجه به پیر شدن جمعیت این کشور و کاهش نیروی کاری متخصص، دولت کانادا بسترهای لازم برای تامین نیروی کاری ماهر از طریق پذیرش مهاجر را فراهم کرده است. برای مهاجرت کاری به کانادا و اخذ ویزای کاری، در گام اول باید پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای معتبر در کانادا دریافت کنید. ارائه گواهی تمکن مالی، عدم سوء پیشینه، ارائه تمام اطلاعات تحصیلی و شناسایی و گواهی سلامت پزشکی برای انجام کار، از مهم ترین مراحل دریافت ویزای کار کانادا به حساب می آیند. برای کاهش ریسک این مسیر بهتر است از موسسات مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

پایان رپرتاژ خبری/13

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید