کایروپراکتیک درمانی مؤثر برای کمر درد

    کد خبر :952221

در کل جهان کمر درد جز شایع‌ترین دردها به شمار می‌آید. تا 60٪ بزرگسالان در طول زندگی خود کمردرد را تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد در رابطه با اینکه مسئله کمردرد چقدر جدی است آشنایی ندارند و به همان روش‌هایی که عادت کرده‌اند به انجام کارها و تمرینات و فعالیت‌های نادرست روزانه خود ادامه می‌دهند. این یک اشتباه است زیرا آن‌ها ممکن است کمردرد خود را با انجام حرکات خاص، به ویژه هنگام تمرین، تشدید کنند.

متخصص کایروپراکتیک بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کند که بر سیستم عصبی و سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می‌گذارند. یک متخصص کایروپراکتیک را به عنوان پزشکی در نظر بگیرید که از هر نوع درد یا اختلال در عملکرد عضلانی، استخوانی یا مفصلی مراقبت می‌کند. رایج‌ترین دلایل کایروپراکتیک عبارت‌اند از:

♦ درد پایین کمر.

♦ گردن درد.

♦ درد عضلانی.

♦ سردرد.

علاوه بر این، متخصصان کایروپراکتیک می‌توانند دردهای اسکلتی عضلانی را در هر نقطه از بدن درمان کنند: در سر و فک، شانه‌ها، آرنج و مچ دست، لگن و ران و زانوها و مچ پا.

درمان کایروپراکتیک ممکن است جایگزین ارزان‌تری برای درمان مرسوم برای کمردرد مزمن باشد. در یک مطالعه در سال 2016، محققان به مزایای مالی بالقوه درمان کایروپراکتیک برای دریافت کنندگان درمان مبتلا به کمردرد مزمن پرداختند. محققان دریافتند افرادی که درمان کایروپراکتیک را دریافت کردند هزینه کلی درمان کمتری داشتند. این مطالعه همچنین مشخص کرد که مدت زمان درمان آن‌ها کوتاه‌تر از کسانی است که درمان‌های پزشکی معمولی داشتند.

درمان کایروپراکتیک ممکن است جایگزین خوبی برای جایگزین‌های تهاجمی‌تر مانند جراحی یا تزریق برای درمان کمردرد کوتاه مدت یا مزمن باشد.

کالج پزشکان آمریکا توصیه می‌کند که پزشکان افراد مبتلا به کمردرد مزمن را تشویق کنند که قبل از مصرف دارو برای درمان درد خود ابتدا به دنبال درمان‌های غیر دارویی باشند. برخی از گزینه‌های درمانی توصیه شده عبارت‌اند از:

♦ دستکاری ستون فقرات (مراقبت کایروپراکتیک)

♦ ورزش

♦ طب سوزنی

♦ یوگا

♦ تایچی

♦ آرامش پیشرونده عضلانی

♦ مراقبه

مروری بر مطالعات سال 2017 نشان داد که دستکاری ستون فقرات با بهبود متوسطی در کمردرد کوتاه مدت و عملکرد در مقایسه با درمان‌های دیگر تا 6 هفته همراه بود.

در حالی که به نظر نمی‌رسد دویدن می‌تواند به ستون فقرات آسیب برساند، اما دویدن ساده نیز بر روی مفاصل تأثیرگذار است. وقتی می‌خواهید مدت طولانی بدوید و سرعت خود را افزایش دهید، هر بار احتمال بیشتری دارد که با زمین برخورد کنید. این حرکت تکراری و خطرناک برای کمردرد همان چیزی است که فشار غیر ضروری به ستون فقرات و مفاصل اندام تحتانی اضافه می‌کند.

گردن درد یک مشکل رایج است، به خصوص اگر ساعت‌های زیادی در روز می‌نشینید، مرتباً گردن خود را برای استفاده از تلفن خم می‌کنید یا وضعیت بدنی نامناسبی دارید. یک کایروپراکتیک ممکن است با تنظیم مجدد ستون فقرات و کاهش تنش در عضلات گردن به کاهش درد گردن کمک کند.

یک مطالعه قدیمی در سال 2012 نشان داد که 12 هفته دستکاری ستون فقرات در درمان گردن درد غیر اختصاصی در گروهی متشکل از 272 بزرگسال در پیگیری‌های 8، 12، 26 و 52 هفته‌ای مؤثرتر از دارو درمانی بود.

یک مطالعه دیگر در سال 2019 نشان داد که دستکاری ستون فقرات گردنی ممکن است به کاهش درد گردن در کوتاه مدت با اصلاح سطوح نوروپپتیدها در خون کمک کند. نوروپپتیدها پروتئین‌هایی هستند که در سیستم عصبی ساخته می‌شوند و به عنوان انتقال دهنده‌های عصبی یا هورمون‌ها عمل می‌کنند.

کارشناسان معتقدند که مراقبه می‌تواند سطح استثنایی آگاهی را در بیمار ایجاد کند و این آگاهی به معنای کنترل بیشتر بر بدن فرد است. این می‌تواند به فرد در کنترل تمرکز و سطح انرژی کمک کند. با کار بر روی این مهارت‌ها، می‌توان درد را شناسایی و حتی کاهش داد. یکی از اولین گام‌ها در روند یادگیری کنترل درد با مراقبه، مواجهه با درد درون بدن است.

در حین مراقبه، در حالی که بدن خود را آرام نگه داشته‌اید، به منابع درد توجه کنید.

درد را ثابت نکنید، بلکه صرفاً حضور آن را در آگاهی خود تصدیق کنید.

وقتی بیشتر از درد آگاه می‌شوید، با احساس آن سازگار می‌شوید.

هنگامی که در آگاهی خود یک بار اضافی حسی ایجاد کردید، دیگر نیازی نیست که روی درد تمرکز کنید. در می‌یابید که با تصدیق درد و سپس نادیده گرفتن آن، وقتی به آن فکر نمی‌کنید درد را کمتر احساس خواهید کرد. هر روشی که باعث حواس پرتی در این مرحله شود کافی است، اما مدیتیشن امکان تغییر عمیق تمرکز را فراهم می‌کند که تعداد کمی از نقاط کانونی دیگر می‌توانند از آن تقلید کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید