کاهش نرخ تورم سالانه در اسفند 1400

    کد خبر :896796
نرخ تورم استان‌ها اعلام شد

با اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٤٠٠ ٣٤,٧ درصد است به این معنی که خانوارهای ایرانی به صورت میانگین ٣٤.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٩ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه پرداخت کردند.

نرخ تورم نقطه‌ای اسفند ماه ١٤٠٠ نسبت به ماه گذشته با کاهش ٠,٧ واحدی روبرو شده است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­ ها و دخانیات» بدون تغییر ٤٠.٧ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با  ١.١ واحد درصدی کاهش  ٣١.٤ درصد اعلام شده است.

این در شرایطی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٣٤,٥ درصد است که در مقایسه با ماه گذشته ٠.٨ واحد درصد کمتر شده است، ضمن این که تورم نقطه ای خانوارهای روستایی ٣٥.٨ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ثابت مانده است.

همچنین نرخ تورم سالانه اسفند ماه ١٤٠٠ برای خانواده های ایرانی به ٤٠,٢ درصد رسیده که کاهش، ١.٢ واحد درصدی را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد.

ضمن این که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ٣٩,٧ درصد و خانوارهای روستایی ٤٢.٨ درصد اعلام شده است که خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ١.١ واحد و ١.٤ واحد درصد کاهش را تجربه کردند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید