کاهش مصرف مازوت در نیروگاه‌ها/احتمال وقوع خاموشی در تابستان

    کد خبر :890097
کاهش مصرف مازوت در نیروگاه‌ها

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در شرایط فعلی میزان مصرف مازوت در نیروگاه‌ها کاهش یافته و ۲۰ درصد مصرف سوخت نیروگاه‌های کشور مازوت است.

محسن طرزطلب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تعمیرات نیروگاهی، اظهار کرد: تلاش ما این است که تا اردیبهشت‌ماه عملیات تعمیرات نیروگاه‌ها به پایان برسد؛ ممکن است چند روز تاخیر داشته باشد اما فرایند کار در حال انجام است.

وی با اشاره به وضعیت تامین برق در پیک تابستان ۱۴۰۱ و احتمال وقوع خاموشی‌ها، گفت: تلاش می‌کنیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم و برای ان مساله نیز اقداماتی انجام شده اما با این حال ممکن است که شاهد خاموشی در کشور باشیم.

وزیر نیرو نیز به تازگی در همین رابطه اعلام کرد: تمامی تعمیرات نیروگاه‌های کشور تا قبل از پیک تابستان ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد، بخش قابل توجهی از نیروگاه‌های بخار و گاز باید مراحل تعمیرات اساسی را انجام دهند که بیش از ۵۰ درصد تعمیرات به پایان رسیده است.

به گفته علی اکبر محرابیان، قبل از پیک برق تابستان ۱۴۰۱ تمامی تعمیرات به پایان رسیده و نیروگاه‌های کشور با تمام ظرفیت آماده تولید انرژی برق خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید