کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی

    کد خبر :892633
کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی

پس از آنکه در روز‌های گذشته به دلیل جنگ اوکراین قیمت نفت خام رکوردی بی سابقه را ثبت کرد، حالا سرمایه گذاران امیدوارند با به نتیجه رسیدن این دور از مذاکرات احیای برجام، نفت خام ایران وارد بازار انرژی شود و از این طریق تا حدی از نگرانی‌ها در مورد میزان عرضه در ماه‌های آینده کاسته می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۲.۲ درصد کاهش به ۱۱۰ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۲.۶ درصد کاهش، ۱۰۷ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

دیروز نفت خام برنت دریای شمال تا مرز ۱۲۰ دلار در هر بشکه نیز معامله شده بود. آمریکا می‌گوید اگر حملات نظامی روسیه به اوکراین ادامه پیدا کند کند این کشور وادار به اعمال تحریم‌هایی در زمینه انرژی روسیه می‌شود.

با این حال، مقامات آمریکایی خبر داده اند به دلیل عواقب غیرقابل پیش بینی تحریم نفت و گاز روسیه، کاخ سفید فعلاً در این مورد تردید دارد.

در روز‌های گذشته فعالان بازار انرژی به شدت نگران کاهش عرضه و اختلال در قیمت جهانی نفت خام بودند چراکه ادامه تنش‌های نظامی میان روسیه و اوکراین و نیز اعمال تحریم‌های گسترده علیه دولت مسکو تجارت جهانی نفت را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید