کامیون‌های خودران دایملر از تسلا جلو زدند!

    کد خبر :468281

به نظر می‌رسد که دایملر از شرکت خودروسازی تسلاموتورز در توسعه و تولید کامیون‌های خودران و نیمه خودران سبقت گرفته است.

خودروسازی آلمانی دایملر که بزرگترین کامیون ساز دنیاست، بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده عزم خود را برای تولید و عرضه کامیون‌های خودران و نیمه خودران جزم کرده و این طور که به نظر می‌رسد از رقیب آمریکایی خود، در آینده‌ای نه چندان دور تسلاموتورز سبقت خواهد گرفت.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. از طرفی دیگر، وسائل نقلیه خودران نیز پا به پای خودروهای الکتریکی توسط غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های بزرگ خودروسازی در حال توسعه بوده و رقابت تنگاتنگی را در این حوزه بوجود آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش وب سایت the verge، شرکت دایملر که صاحب و سهام دار شرکت مرسدس بنز آلمان است، چندی پیش نیز با معرفی یک کامیون با پیشرانه تمام برقی و الکتریکی در حقیقت کامیون‌های برقی تسلا سمی (tesla Semi) ساخت شرکت تسلاموتورز آمریکا را به رقابت تنگاتنگی با خود دعوت کرده بود.

به نظر می‌رسد که دایملر برای رقابت با رقیب تازه نفس و جاه طلب آمریکایی خود، تسلا موتورز، که همواره بر تولید و طراحی خودروهای برقی و وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست تاکید می‌کند، وارد عرصه تولید خودروهای برقی و خودران شده است و برای موفقیت و پیشرفت در این حوزه نیز اهداف و برنامه های بلندپروازانه و بزرگی را در نظر گرفته است تا از رقبای بزرگ خود در جهان جلو افتاده و تبدیل به خودروساز پیشگام در صنعت وسائل نقلیه خودران، نیمه خودران و الکتریکی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید