کامارو 1000 اسب بخاری هدیه هنسی به مناسبت 30 سالگی

    کد خبر :832764

امسال هنسی – Hennessey – این تیونر ناآرام آمریکایی جشن 30 سالگی خود را برگزار می‌کند. شرکتی که اکنون یک هدیه ویژه به همین مناسبت تدارک دیده است. یکی از طوفانی‌ترین پروژه‌های تیونینگ هنسی طی سال‌های اخیر روی شورولت کامارو بوده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– این بار هم شرکت به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس سراغ همین خودرو رفته است و نسخه ویژه‌ای موسوم به Exorcist 30th Anniversary راتولید کرده است. پروژه‌ای چشم‌گیر که روی مدل ZL1 اجرا شده است.

کامارو اگزورسیست (به معنی جن‌گیر) تفاوت عمیقی با ویرایش استاندارد دارد. بی‌تردید اولین و مهم‌ترین آن حضور یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل با سوپرشارژر است که اکنون می‌تواند 1000 اسب‌بخار قدرت و 1197 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. این هیولای بی‌مانند می‌تواند صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در فقط 2.1 ثانیه طی کند. سرعت نهایی آن نیز به 350 کیلومتر برساعت می‌رسد.

نکته حیرت‌انگیز درباره کامارو ZL1 هنسی پیمایش یک‌چهارم مایل یا 400 متر در 9.5 ثانیه آن هم با سرعت 236 کیلومتر برساعت است. تردیدی نیست که این خودرو خود را برای یک رقابت سخت با دوج چلنجر Demon آماده کرده است. بد نیست بدانید نسخه استاندارد کاماروی فوق با همین پیشرانه می‌تواند صفر تا صد را در 3.5 ثانیه طی کند.

در سرتاسر طراحی این خودرو لوگوی مربوط به سی‌امین سالگرد تاسیس دیده می‌شود. شرکت می‌گوید قصد دارد تنها 30 دستگاه از این خودرو را تولید کند. قیمت پایه شورولت کامارو ZL1 اگزورسیست ویرایش 30 سالگی 135 هزار دلار با 2 سال گارانتی مخصوص هنسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید