کارگران امکان خرید خانه را به طور کل از دست داده‌اند

    کد خبر :905292

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه قانون کار ر یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: قانون کار فعلی از سال ۶۹ اجرا شده اگرچه طی این سال‌ها افزایش حقوق کار متناسب با تورم نبوده است.

به گزارش فارس، چنگیز اصلانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: هفته کارگر از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه تعیین شده که همه ساله برنامه‌های متنوعی در راستای اکرام این قشر زحمت‌کش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عناوین برنامه‌های هفته کارگر امسال شامل تجدید میثاق کارگران با امام راحل، گردهمایی کارگران زن، گردهمایی کارگران قراردادی و پیمانی و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس می‌شود افزود: باید در این هفته بیش از گذشته به چالش‌های کارفرما و کارگران پرداخته شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با تاکید بر اینکه قرارداد سفیدامضا از معضلات دیرینه قشر کارگر است تصریح کرد: خلا قانونی ابزاری برای سودجویان شده از همین رو تصویب و اجرای قوانین در این حوزه از الزامات است.

وی یادآور شد: در استان ۵۴ هزار نفر بازنشسته داریم که ۷۰ درصد آن حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و متاسفانه تاکنون افزایش حقوق این افراد لحاظ نشده است.

اصلانی با بیان اینکه در استان ۱۳۸ هزار نفر شاغل قراردادی فعال هستند خاطرنشان کرد: بهترین مرجع آمار اشتغال سازمان تامین اجتماعی است چراکه بر اساس افراد بیمه شده آمار در اختیار قرار می‌دهد.

وی در ادامه قانون کار را به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: قانون کار فعلی از سال ۶۹ اجرا شده اگرچه طی این سال‌ها افزایش حقوق کار متناسب با تورم نبوده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه ضعف مدیریتی و تحریم‌های ظالمانه باعث بروز تورم شده است بیان کرد: با این شرایط تورم و افزایش بی رویه قیمت مسکن، کارگران امکان خرید خانه را به طور کل از دست داده‌اند بنابراین مشارکت دولت و کارفرما در راستای احداث مسکن تعاونی در جوار واحدهای صنعتی ضروری است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به وضعیت کارخانه کیوان اشاره کرد و افزود: این کارخانه در حال حال حاضر خصوصی است و سرمایه‌گذار این واحد باید درصدد حل مشکلات برآید چراکه با احیای این واحد تولیدی چند صد نفر اشتغالزایی می‌شود.

اصلانی مشکل کارخانه کیوان را مربوط به ۱۵ سال گذشته دانست و اضافه کرد: برای حل و فصل مشکلات این واحد باید نقاط ضعف و قوت را بررسی و با رایزنی با مقامات ارشد استان به نتیجه مطلوب رسید.

وی در پایان به اشتغال دائم اشاره کرد و گفت: شغل دائم یعنی هفته‌ای ۴۴ ساعت کار؛ پس نباید با کلمات بازی کرد و مشاغل فصلی و دوره‌ای را به عنوان آمار اشتغال دائم در نظر گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید