کارکنان موسسه کاسپین تعیین تکلیف می‌شوند

    کد خبر :892813

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تعیین تکلیف کارکنان موسسه مالی اعتباری کاسپین و واریز سود سهام عدالت سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان گلستان با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: پروژه سد علی آباد کتول به دلیل عدم تامین مالی از سوی بانک توسعه اسلامی متوقف شده و با مداکراتی که پیش از سفر به استان گلستان با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: مقرر شد بانک توسعه اسلامی اقساط جدید را برای تکمیل پایین دست سد علی آباد کتول در نظر بگیرد.

خاندوزی در خصوص منطقه آزاد اینچه برون خاطرنشان کرد: طرح منطقه آزاد اینچه برون تابستان امسال مصوب شد اما منوط به نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام است و طرح جامع آن باید تهیه شود.

وی یادآور شد: هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای هفت منطقه آزاد جدید کشور اختصاص یافت که یک هفتم آن مربوط به منطقه آزاد اینچه برون است و طرح جامع این منطقه آزاد تا شهریور سال آینده مصوب خواهد شد.

وی ادامه داد: دبیر خانه مناطق آزاد را مکلف کردیم پس از تعطیلات نوروز مقدمات زیرسازی منطقه آزاد اینچه برون را آغاز کند و همزمان طرح جامع آن هم تهیه و از شهریور کلید بخورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص واردات کالاهای اساسی به گلستان گفت: هماهنگی‌هایی با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده تا از فروردین ماه واردات کالاهای اساسی سه استان شمالی از مسیر کشورهای آسیایی میانه آغاز شود که به امنیت واردات کمک و ظرفیت‌های ترانزیتی را فعال خواهد کرد.

خاندوزی با اشاره به عدم تعیین تکلیف کارکنان موسسه مالی اعتباری کاسپین، اظهار کرد: قرار شد اولویت جذب کارکنان بانک‌هایی که متقاضی استخدام نیرو هستند استفاده از ظرفیت کارکنان موسسه کاسپین باشد و این تغییر طی ماه‌های آینده در شبکه بانکی رخ خواهد داد.

وی در خصوص نارضایتی‌ها نسبت به دریافت سود سهام عدالت تصریح کرد: تعدادی نارضایتی نسبت به درج اطلاعات و سود سهام عدالت وجود داشت و امیدواریم از شنبه ۲۱ اسفند واریز سود سهام عدالت سال ۹۹ انجام شود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در حوزه قراردادهای بانکی نارضایتی و شکایات زیادی وجود دارد و با توجه به مصوبه جدید اگر اصل بدهی به بانک پرداخت شود و بانک‌ها مالکیت را به شخص ثالث واگذار نکرده باشند مکلف به بازگرداندن املاک هستند.

وی یادآور شد: همچنین شهرستان‌های اهل تسنن استان گلستان درخواست داشتند بتوانند از ظرفیت شعبات قرض الحسنه استفاده کنند و با پیگیری و موافقت رئیس کل بانک مرکزی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

وی در پایان گفت: گلستان استانی بر پایه کشاورزی بوده و فرار مالیاتی در این استان بسیار پایین است و شاخص های خوبی دارد، تخمین مالی پروژه‌های استان دغدغه اصلی فعالان است و باید به سمت ایجاد شرکت عمران و توسعه منطقه‌ای حرکت کنیم که از ظرفیت نهادهای حاکمتی و بودجه استان استفاده شود تا با ضریب بالاتری به سمت خروج از خام فروشی حرکت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید