کاخ گلستان از ثبت جهانی خارج می‌شود؟

    کد خبر :413967

عضو شورای شهر تهران گفت: خروج کاخ گلستان از ثبت جهانی شکست فرهنگی است و نباید اجازه دهیم با ساخت بناهایی مانند سرای سیگارچی‌ این اتفاق رخ دهد.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده توسط سرای دلگشا و سرای سیگارچی‌ در حریم کاخ گلستان نسبت به احتمال خروج کاخ گلستان از ثبت جهانی ابراز نگرانی کرد. عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ما از تکمیل سرای سیگارچی‌ جلوگیری کردیم, گفت: با وجود این بنا حریم کاخ گلستان تهدید می‌شود و می‌تواند آن را از ثبت جهانی خارج کند.

او با بیان اینکه از طریق شهرداری هشدار دادیم و مانع پیشروی‌ شدیم، گفت: خارج شدن کاخ گلستان از ثبت جهانی برای ما یک شکست فرهنگی است که نباید اجازه دهیم با ساخت بناهایی مانند سرای دلگشا و سرای سیگارچی‌ این اتفاق رخ دهد. خلیل‌آبادی با بیان اینکه می‌خواستند سرای سیگارچی‌ را خراب کنند و یک بنای مرتفع بسازند, اظهار کرد: وجود بناهای مرتفع در اطراف کاخ گلستان آن را از ثبت خارج می‌کند و لذا سازمان میراث فرهنگی و شهرداری باید نسبت به آن اقدام کنند.

او در خصوص نقش میراث فرهنگی گفت: این سازمان باید به مراجع قضایی شکایت کند و شهرداری هم از دادن مجوز خودداری کند. عضو شورای شهر ادامه داد: حتی اگر این دو بنا با داشتن مجوز هم اقدام به ساخت کرده باشند دادگاه می‌تواند با شکایت میراث فرهنگی مجوز را باطل کند و حکمی به تخریب دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید