افتخار آفرینی ژیمناستیک‌کاران نوجوان ایران در سکوت خبری

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ۹:۲۸
    کد خبر :768014

ژیمناستیک کاران نوجوانان ایران در سکوت خبری رسانه ها موفق به کسب ۱۲ عنوان در رقابت‌های بین المللی شدند.
با توجه به شیوع کرونا مسابقات اکثر رشته های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد. ژیمناستیک هم از این قاعده مستثنی نبود و اکثر رقابت های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

بسیاری از رشته ها تصمیم گرفته اند که رقابتهای خود را به صورت آنلاین برگزار کنند تا اینکه ورزشکاران از فضای رقابت جا نمانده و آمادگی خود را حفظ کنند. بدین منظور مسابقات آزاد و بین المللی ژیمناستیک در فضای اینترنت برگزار شد. مسابقات بین المللی ژیمناستیک که از سوی کشور پرتغال اطلاع رسانی شده بود با استقبال ۲۲ کشور همراه شد و نزدیک به ۳۰۰ ورزشکار از چهار قاره در این مسابقات حضور پیدا کردند. این مسابقات به صورت آنلاین برگزار شده و داوران نمرات خود را به صورت آنلاین ثبت می کردند. این مسابقات که در سکوت خبری برگزار شد به مدت ۱۸ ساعت به طول انجامید و افتخارات زیادی برای ایران به دست آمد.

مربیان ایرانی از سراسر کشور بلافاصله پس از اطلاع از برگزاری این مسابقات شاگردان خود را برای شرکت در این رقابت ها آماده کردند. شهرهایی مانند قزوین، سمنان، زرند کرمان، تهران، البرز، یزد و اصفهان در این مسابقات حضور داشتند.

این مسابقات که به صورت آزاد دنبال می شد با کسب ۱۲ مقام برای ایران پایان یافت. حضور دختران ژیمناست در رقابت های بین المللی پس از سالها به صورت آزاد و بدون کمک فدراسیون ژیمناستیک صورت گرفت.

بانی این رقابتها سرمربی تیم ژیمناستیک پرتغال بود. این رقابت ها در سه ماده استقامت، سرعت و تکنیک و در رده های زیر ۹سال، زیر ۱۲ سال و ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال برگزار شد.

مقام های کسب شده در بخش تکنیک:

زیر ۹ سال: امیر علی زاجکانی کسب مقام اول، علی اصغر عرب پور مقام دوم

زیر ۱۲ سال: ارشیا فتحی کسب مقام دوم

مقام های کسب شده در بخش استقامت:

زیر ۹ سال: دلسا قنبری کسب مقام اول، پانیذ نقوی کسب مقام سوم

زیر ۱۴ سال: الیاس قنبری کسب مقام اول، زینب صفری کسب مقام سوم

مقام های کسب شده در بخش سرعت:

زیر ۹ سال: ریحانه اخلاقی کسب مقام اول،پانیز نقوی کسب مقام دوم، دلسا قنبری کسب مقام سوم

زیر ۱۲ سال: سارینا درویش کسب مقام اول

زیر ۱۴ سال: زینب صفری کسب مقام اول

مینا دیبا مربی آکروباتیک ژیمناستیک که یکی از شاگردانش در این رقابتها قهرمان شد در گفتگو با ایسنا، در باره برگزاری این مسابقات گفت: این رقابتها در سه بخش تکنیک، سرعت و استقامت برگزار شد که ۳۰۰ شرکت کننده از چهار قاره و ۲۲ کشور حضور داشتند که در بخش سرعت و رده سنی زیر ۹ سال ریحانه اخلاقی توانست قهرمان شود. در این رقابتها حریفان جدی حضور داشته و رقابت های سنگینی انجام شد.

او افزود: مربیان ما از طریق کشور پرتغال متوجه برگزاری این مسابقات شدند و هیات ها هیچ اطلاع رسانی در این خصوص انجام ندادند. ریحانه اخلاقی توانست در ۱۸ ثانیه ۱۰ پرس بالانس را در چوپ بالانس انجام دهد و این درحالی است که او به مدت سه سال ژیمناستیک کار می کند.

به گزارش ایسنا، در این مسابقات کشورهایی مانند ژاپن، آمریکا، استرالیا، پرتغال، آلمان ، کانادا و مکزیک حضور داشتند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید