چین سهمیه بیشتری برای واردات نفت پالایشگاه های خصوصی قرار می دهد

    کد خبر :708288

چندین منبع آگاه در 5 پالایشگاه مستقل به رویترز گفتند چین قرار است سهمیه بیشتری برای واردات نفت برای پالایشگاه های غیر دولتی در دومین بسته کمک سال 2020 دولت این کشور، تعیین کند.

به گفته این منابع، وزارت بازرگانی چین این سهمیه ها را که مجموعا 53.88 میلیون تن برابر با 393.32 میلیون بشکه است را منتشر خواهد کرد.

این سهمیه های جدید بیش از سهمیه های اولیه ای است که در پایان سال گذشته برای سال 2020 تعیین شده بود.

این منابع گفتند در مجموع انتظار می رود 36 شرکت، شامل 31 پالایشگاه مستقل و 5 نهاد تجاری وابسته به شرکت های دولتی دومین بسته سهمیه واردات نفت را دریافت کنند.

پالایشگاه خصوصی هنگلی پتروکمیکال قرار است سهمیه 8 میلیون تنی و پالایشگاه ژجیانگ پتروکمیکال احتمالا 9.6 میلیون تنی دریافت خواهند کرد.

به گفته منابع آگاه، این پالایشگاه ها هنوز سهمیه رسمی را از وزارت بازرگانی دریافت نکرده اند اما طی چند روز آینده دریافت خواهند کرد.

وزارت بازرگانی چین در ماه نوامبر اعلام کرده بود سهمیه واردات نفت شرکت های غیر دولتی در تمام سال 2020 معادل 202 میلیون تن تعیین شده است.

به گزارش فارس، روز گذشته رویترز طی گزارشی نوشت چین در سه ماهه نخست امسال به جای کاهش واردات نفت، رقم ورودی به مخازن راهبردی را تقریبا دو برابر کرده است؛ درحالی که حتی مخازن نفتی آمریکا هم در حال پر شدن است، این اقدام از توانایی منحصربفرد این کشور خبر می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید