چری تیگو 7 جدید؛ میهمان خوش سیمای بازار ایران

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۴
    کد خبر :753031

نسل اول چری تیگو 7 در سال 2016 معرفی شد. سپس چری در سال 2018 اولین فیس لیفت تیگو 7 را معرفی کرد؛ همان خودرویی که مدیران خودرو از تغییرات ظاهری جدیدش صرف نظر کرد و فقط کابین جدیدش را قرض گرفت و با آن تیگو 7 تیپ IE را در پاییز 97 به بازار ایران آورد.

البته این، پایان کار نسل اول تیگو 7 نبود چراکه چری در سال 2019 و با کمک پلتفرم آن، محصول تازه‌ای به نام چری اکسید ساخت؛ اکسید (Exeed) در واقع زیرمجموعه چری است و از آنجایی که این شرکت می‌خواهد به اروپا برود و حتی برنامه ورود به بازار آمریکا را هم دارد، چینی‌ها تصمیم گرفتند به جای برند چری، برند جدیدی را به آنجا ببرند.


جلوپنجره بزرگ، رینگ‌های پنج پره دوبل اسپرت و البته استفاده از طراحی دو رنگ در فضای کابین را می‌توان جزء موارد جلب توجه کننده این خودرو در همان نگاه اول دانست. برخلاف آنچه در مدل فعلی مشاهده می‌شود، جلوپنجره چندضلعی جلو به همراه چراغ‌های LED با طراحی تیز و گیرا با پس زمینه تیره رنگ و مه‌شکن‌های LED آن، چهره‌ای متفاوت به شاسی‌بلند چری اعطا کرده‌اند.

در نمای عقب نیز فرم چراغ‌ها ظاهری مشابه با محصولات جدید شرکت چری پیدا کرده است. چراغ‌ها در پیروی از روند جدیدی که در طراحی شاسی‌بلندهای امروزی اتفاق افتاده، با نواری به یکدیگر متصل شده‌اند. طول نسل جدید چری تیگو 7 برابر با 4.5 متر و فاصله محورهای آن نیز 2.67 متر است.


طراحی فضای داخلی نیز از فرم طراحی با خط مستقیم پیروی می‌کند. رنگ‌آمیزی دورنگ پوشش داخلی به هیجان و تزریق حس هیجان به این محیط کمک بسیاری کرده است. در مقایسه با نسل فعلی این خودرو، به راحتی می‌توان دریافت که اندازه پنل مرکزی داشبورد بزرگتر شده و از تعداد دکمه‌ها نیز کاسته شده است. از مهمترین امکانات رفاهی موجود در نسل جدید چری تیگو 7 می‌توان به تهویه مطبوع خودکار، ترمز برقی پارک و اتوهولد اشاره کرد.

مشخصات چری تیگو 7 جدید

مشتریان چینی برای چری تیگو 7 جدید می‌‌توانند دو پیشرانه مختلف را سفارش دهند؛ اولی همان موتور 1.5 لیتری توربوی سابق است که 156 اسب بخار به همراه 230 نیوتن متر را تولید می‌کند. این موتور را می‌توان با گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته دوکلاچه اتومات یا CVT با 9 دنده مجازی سفارش داد.

اما دومین موتور تیگو 7 جدید، از نوع 1.6 لیتری توربوست که فقط با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تحویل مشتریانش می‌شود؛ قدرت این موتور به حدود 197 اسب بخار و گشتاورش نیز به حدود 290 نیوتن متر می‌رسد.

قیمت چری تیگو 7 جدید

چری تیگو 7 مدل 2020 با موتور 1.6 توربو قیمتی حدود 119 تا 140 هزار یوآن دارد؛ یعنی معادل تقریبی 17 تا 20 هزار دلار. اما اگر همان موتور 1.5 لیتری توربو را سفارش دهید، قیمتش کاهش یافته و به حدود 80 تا 115 هزار یوآن می‌رسد که معادل تقریبی 11 تا 16 هزار دلار است.

بنابراین باتوجه به این قیمت‌ها، می‌توان حدس زد که در صورت ورود تیگو 7 جدید به بازار کشورمان در سال 1400، احتمالا قیمتی حدود یک میلیارد تومان خواهد داشت.

به گزارش باما، لوکسژن U6 آذویکو، اس‌دبلیوام G01F سیف خودرو، جک X7 کرمان موتور و لیفان X70 خودروسازان بم، چهار رقیب مستقیم برای تیگو 7 جدید هستند. ضمن اینکه یوآز پاتریوت و زامیاد تیوان هم با قیمتی کمتر، برای رقابت با این محصول تازه چری آماده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید