چرا مترو تهران شبانه روزی نمی شود؟

    کد خبر :667302

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: به دلیل بررسی هواکش‌ها، خطوط و قطارها هنگام شب، فعالیت مترو به صورت 24 ساعته امکان‌پذیر نیست.

 

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به سوال برخی از شهروندان و درخواست آنها مبنی بر شبانه‌روزی شدن مترو تهران اظهار داشت: این موضوع امکان‌پذیر نیست چرا که همه اقدامات از جمله تعمیرات مترو، شست‌وشو و نظافت واگن‌ها در شب انجام می‌گیرد تا بتوانیم خدمات مناسبی را در طول روز برای شهروندان داشته باشیم.

 

وی افزود:‌ همچنین شب‌ها بازدید از خطوط انجام می‌گیرد تا اگر نیاز به تعمیرات باشد اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین شب‌ها همه ریل‌ها بازدید می‌شوند و روشنایی قطارها مورد کنترل قرار می‌گیرند.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: همه تونل‌های مترو باید شب‌ها مورد بازدید قرار گیرند و هواکش‌ها و کابل‌ها بررسی شوند تا اگر لازم باشد تعمیرات مورد نیاز صورت گیرد بنابر این همه موارد فنی قطارها شب‌ها انجام می‌شود.

 

نوبخت گفت: گاهی مواقع نیز جابه‌جایی قطارها بین خطوط شب‌ها انجام می‌گیرد و با همه این موضوعات امکان فعالیت شبانه‌روزی مترو وجود ندارد و در کشورهای اندکی هم مترو به صورت شبانه‌روز فعالیت می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: شبانه‌روزی شدن مترو ارتباطی با بودجه ندارد و فقط به دلیل موضوعات فنی اجرایی نمی‌شود.

 

به گزارش فارس ،مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران یادآور شد: البته ممکن است استثنائاتی داشته باشیم به طور مثال در لیالی قدر مترو شب‌ها خدمات ارائه می‌دهد و در زمان بارندگی‌های شدید به طور مثال خط 5 مترو تمام وقت فعال بوده تا شهروندان در اتوبان معطل نمانند اما همه این موارد دائمی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید