چرا دریافت کارت اعتباری به نفع دارندگان سهام عدالت است؟

    کد خبر :722092

عباس آرگون در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اعطای کارت اعتباری تا ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت اظهار داشت: سهام عدالت، سهام باارزشی است که به افراد جامعه و واجدین شرایط تخصیص داده شده است و حدالامکان سهامداران سهام عدالت باید از فروش آن اجتناب کنند تا بتوانند از منافع بلندمدت آن برخوردار بشوند و این اقدام نظام بانکی در شرایط حاضر از یک سو جهت حفظ سهام عدالت توسط سهامداران سهام عدالت و از سوی دیگر تامین مالی آنها جهت عبور از شرایط کرونایی است.

وی ادامه داد: به نحوی که با وثیقه گذاشتن آن نزد بانک بتوانند کارت اعتباری تا سقف تعیین شده دریافت کنند و با استفاده از کارت اعتباری خرید و پس از یک سال نسبت به تسویه مبالغ استفاده شده از کارت اعتباری اقدام کنند. باید توجه داشت که احتمالا سود و افزایش قیمت سهام در این مدت بیش از هزینه وام دریافتی در قالب کارت اعتباری است.

نایب رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا که جنبه‌های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است و میل به مصرف کاهش پیدا کرده، مصرف کنندگان در پی گسترش ویروس کرونا در تلاش برای بقای جان و معیشت خود هستند. در این زمینه بدنبال افزایش ذخایر احتیاطی و تنها رفع نیازهای ضروری و اساسی خود هستند و بسیاری از هزینه‌های غیرضرور جایگاه خود را در سبد خانوار از دست داده است. همچنین افراد بسیاری شغل خود را از دست داده‌اند و این کارت‌های اعتباری را بیشتر خانواده‌های آسیب دیده از این شرایط استفاده خواهند کرد و به نظر آثار تورمی نیز نداشته باشد.

آرگون اعطای کارت اعتباری را بر عدم فروش سهام عدالت تاثیرگذار دانست و افزود: قطعا این تصمیم بر عرضه سهام و فروش سهامداران سهام عدالت در بازار سهام نیز تاثیر می‌گذارد. چرا که آنها بجای فروش سهام ارزشمند و بنیادی خود می‌توانند منابع مورد نیاز خود را از طریق کارت‌های اعتباری تامین کنند تا بتوانند از منافع آتی این سهام برخوردار شوند و بازار سهام نیز از تبعات عرضه یکبار این سهام در بازار که می‌تواند تاثیرات منفی در این بازار داشته باشد در امان می‌ماند و عمدتا دارندگان این سهام خرید های خود را معطوف به نیازهای ضروری وکالاهای تولید داخل می‌کنند.

سخنگوی سهام عدالت روز گذشته اعلام کرد:« مشمولین سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ الی ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، بصورت اعتباری خرید کنند. این افراد تا یکسال فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند و چون بعد یکسال قیمت سهام افزایش می‌یابد این وام هزینه‌ی کمتری برای فرد دارد»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید