پیک مصرف برق کشور به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسید

    کد خبر :545434

هم‌زمان با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف برق نیز روند صعودی به خود گرفته و به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسیده است.

اوخر هفته گذشته بود که با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در کشور پیک مصرف برق نیز پس از چند روز افزایش متوالی روند کاهشی به خود گرفته و در کانال ۴۲ هزار مگاوات باقی مانده بود.
اما از روز گذشته با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی که بخش عمده‌ای از مصرف برق فصل تابستان را به خود اختصاص داده‌اند پیک مصرف دوباره روندی صعودی به خود گرفته و به مرز ۴۶ هزار مگاوات رسیده است.
اوج مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۳۱ دقیقه روز گذشته به ۴۵ هزار و ۸۶۲ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با پیک مدت مشابه هفته گذشته حدود دو هزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش یافته است.
به‌گزارش ایسنا، بنا بر اعلام وزارت نیرو، روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود ۱۶۲۳ مگاوات بوده است که از این میزان ۱۴۶۷ مگاوات مربوط به صادرات و ۱۵۶ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به ۵۷۰۸ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به ۴۲۸۶ مگاوات رسیده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید