پیشتازی لیست منتسب به قالیباف در انتخابات شورای شهر تهران/  چه بایدها و نبایدهایی پیش روی لیست شورای ائتلاف قرار دارد؟

    کد خبر :820520

لیست منتسب به شورای ائتلاف که چند روز پیش بابت حمایت دکتر قالیباف از آن لیست از سوی بازتاب به نقد کشیده شده بود، بر اساس شنیده ها پیشتاز آرای مردم تهران در شورای شهر ششم است و به احتمال زیاد سکان شهرداری تهران برای 4 سال به این لیست سپرده خواهد شد؛ لیستی که فارغ از برخی کاستی ها، محاسنی نیز دارد.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست-  پیشتر و در خبر «حمایت رئیس مجلس از یک لیست خاص در انتخابات شورای شهر» این موضوع را مورد نقد قرار دادیم که چرا رئیس مجلس شورای اسلامی فراتر از جایگاه قانونی و حقوقی خود در یک رویکرد تبلیغاتی اقدام به حمایت از یک لیست خاص برای انتخابات شورای شهر تهران کرده است؟

لیستی که حالا خبر می رسد بر اساس شمارش آراء شهر تهران پیشتاز دیگر لیست های انتخاباتی است و به احتمال زیاد همه کرسی های شورای شهر را به خود اختصاص خواهد داد.

این مسئله در حالی رقم می خورد که می دانیم در کنار لیست شورای ائتلاف، همچنین جریان اصولگرایی به واسطه زاویه ای که با لیست مذکور پیدا کرده بودند، لیست های دیگری را نیز در این انتخابات تنظیم و منتشر کردند.

به هر صورت و فارغ از اختلاف نظرها، حالا که لیست ائتلاف به سرلیستی مهندس مهدی چمران قرار است سکان مدیریت کلان شهر تهران را بر عهده بگیرد، اشاره به نکاتی مهم در این رابطه خالی از لطف نیست.

هنوز هم بر این باور هستیم که حضور خانم نرجس سلیمانی در شورای شهر تهران به واسطه آسیب های احتمالی در شأن و شخصیت او و خانواده محترم ایشان نیست، اما حالا که او خود این تصمیم را گرفته و به احتمال زیاد با رأی حداکثری مردم نیز مواجه خواهد شد، باید به ایشان و دیگر اعضای لیست حضور در شورای شهر تهران را تبریک گفت و باید به ایشان گوشزد کرد که در این مسیر خطرناک باید به صورت جدی مراقب حواشی و نیز زمینه های خطایی که در این حوزه وجود دارد، باشد.

به هر صورت لیست منتسب به رئیس مجلس شورای اسلامی از همین ابتدای کار با حواشی فراوانی رو به رو خواهند بود که همین حمایت قاطعانه آقای قالیباف از آنها در ایام تبلیغات اولین حاشیه مورد اشاره است.

حاشیه مهم و جدی دیگر که همواره در رسانه ها مطرح می شود و بارها نیز تیم مدیریت شهری فعلی بر آن دامن زده بودند، مسئله املاک نجومی و پرونده هولدینگ یاس به ریاست عیسی شریفی است.

اعضای شورای شهر فعلی باید نسبت به این مسئله و ابهام که از دوران قبلی باقی مانده است در مقام اجرا و نه حرف پاسخ قانع کننده ای برای افکار عمومی داشته باشند و ارائه کنند.

از سوی دیگر موضوع مهم دیگر بحث تراکم فروشی و کسب درآمدهای ناپایدار شهری است که پیش از این مدیریت دوران آقای قالیباف متهم به آن می شد.

شورای شهر جدید تهران باید موضع خود را نسبت به این مهم نیز مشخص کند و برای خود و مردم تهران تشریح کند که بر اساس کدام سیاست های کلان مدیریتی می خواهد بحث تأمین هزینه و بودجه های لازم را دنبال کند.

مسائل فرهنگی و سنت های ایرانی اسلامی که مشاهده می شود به صورت پیوسته در شهر تهران روند نزولی یافته است و در ماه و سال های گذشته نیز انتقاداتی به این حوزه وارد بود، موضوع مهم دیگری است که باید دید در مدیریت جدید با چه رویکرد و برنامه هایی به آن توجه خواهد شد و برای آن برنامه ریزی خواهد شد.

موضوع تعامل و نوع نقش آفرینی آقای قالیباف در این شورا نیز محل بحث جدی است. برخی گمانه ها حکایت از آن دارد که پس از پایان مجلس یازدهم، قالیباف با این روند پیش آمده به شهرداری تهران برخواهد گشت و شهردار تهران خواهد شد.

باید دید شورای شهر منتخب نیز چنین دستور کار و برنامه ای دارد یا موضوع انتخاب شهردار را برای یک دوره چهارساله به اجرا خواهد گذاشت؟

پرسش دیگر این است که می دانیم لیست منتخب تمام لیست منتسب به جریان همفکر نبوده و بیشتر در آن گزینه و شخصیت هایی دیده می شود که در دوران مدیریت آقای قالیباف در شهرداری تهران بر مسند کار بوده اند.

بر همین اساس باید پرسید آیا شورای شهر و شهرداری تهران در دوران مدیریت جدید به بستر و فضایی برای بکارگیری و جذب نیروهای منتسب به آقای قالیباف و مدیران کنار گذاشته شده شهرداری های قبلی تبدیل خواهد شد و یا خیر فضا برای بکارگیری و جذب نیروهای همه جریان اصولگرایی و حتی دیگر تفکرات نیز فراهم خواهد شد؟

موضوع مهم و پایانی این است که تیم جدید شورای شهر تهران از گذشته ای که سبب شد در انتخابات شورای پنجم لیست اصلاحات رأی بیاورد و نیز از گذشته ای که سبب شد در انتخابات فعلی لیست منتسب به اصلاحات از سوی مردم کنار گذاشته شود، درس بگیرد و با رویه ای تازه و مردمی هم به خدمت به مردم فکر بکند و هم به حفظ اعتماد مردم.

باید منتظر ماند و دید در روز و ساعات آتی نتایج نهایی شورای شهر تهران چگونه رقم خواهد خورد و فراتر از آن شورای منتخب در مدت 4 سال فعالیت چگونه به خدمت صادقانه و بی منت به مردم شهر تهران جامه عمل خواهد پوشاند؛ مسئله و موضوع مهمی که با کمی تفاوت در مورد دیگر منتخبان شوراها در شهر و روستاهای کشور صادق است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید