پیام تندرستی: کلینیک پاک‌سازی بدن از مواد مخدر

    کد خبر :850036
کلینیک پاک‌سازی بدن از مواد مخدر

با توجه به سخنان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، حدوداً ۴.۵ میلیون معتاد و مصرف‌کننده مواد مخدر در ایران وجود دارد. در کنار آن اعتیاد به مصرف الکل، سیگار و انواع قرص‌ها و داروهای مسکن و آرام‌بخش بر این تعداد می‌افزاید. اعتیاد به هر نوع ماده مخدر و اعتیادآور در بسیاری از جنبه‌های زندگی تداخل ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که فرد معتاد بخش‌های زیادی از زندگی را از دست بدهد و نتواند مانند گذشته از زندگی لذت ببرد. موارد گفته‌شده صرفاً بخش کوچکی از تاثیر اعتیاد بر فرد معتاد است. متأسفانه عواقب بسیار بدتری در انتظار مصرف‌کننده است که از آن‌ها می‌توان به مشکلات خانوادگی و آسیب به سلامت جسم و روان اشاره کرد.

ترک اعتیاد کار آسانی نیست به همین علت است که بسیاری از مصرف‌کنندگان به سمت آن نمی‌روند و نسبت به سختی‌های ترک ترس‌هایی دارند. درست است که ترک اعتیاد و سم زدایی بدن از مواد مخدر روند نسبتاً سختی را در پیش دارد، اما اگر در یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر مانند پیام تندرستی، با کادری مجرب، تحت نظر دکتر ترک اعتیاد حاذق انجام شود، می‌تواند تا حدود زیادی این سختی‌ها را قابل تحمل کند و درصد موفقیت ترک و عدم بازگشت دوباره به مواد مخدر را بالا ببرد؛ اما گاهی خانواده‌هایی که یک عضو معتاد در خانه دارند با این مشکل روبرو هستند که آن فرد تمایلی به ترک ندارد یا ممکن است شما هم از آن دسته از افراد باشید که همواره از اقدام برای ترک خودداری می‌کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص دلایلی که می‌تواند به شما انگیزه کافی برای اقدام به ترک و بازگشت به زندگی عادی بدهد صحبت کنیم، با ویژگی‌های یک کلینیک ترک اعتیاد خوب آشنا شویم و در نهایت با یکی از بهترین کلینیک‌های تهران یعنی کلینیک پیام تندرستی و خدمات آن آشنا شویم.

انگیزه‌هایی برای ترک اعتیاد

مصرف مواد مخدر و داروهای اعتیادآور می‌تواند زندگی فرد را زیر و رو کند. ممکن است به موقعیت شغلی یا درس فرد آسیب برساند، سلامتی را به خطر بیندازد و در روابط آن فرد مشکل ایجاد کند. پس بهتر است برای ترک اعتیاد به فرد معتاد انگیزه‌های کافی داده شود. در ادامه به برخی از مواردی که می‌توانند انگیزه مصرف کننده را برای ترک بالا ببرد، اشاره خواهیم کرد.

بدن سالم: همه مواد اعتیادآور برای سلامت بدن مضر هستند و مانند یک سم، تمام سیستم طبیعی بدن را به هم می‌ریزند. این عوارض بسته به ماده مخدری که مصرف می‌شود متفاوت است. به عنوان مثال، مسکن‌ها و هروئین می‌توانند عملکرد ریه‌ها را مختل کنند و مصرف کننده را در معرض خطر بیماری‌های ریوی مانند سل ذات‌الریه قرار دهند. ماری‌جوانا می‌تواند در مغز و وضعیت ذهنی فرد تغییر ایجاد کند و یکی از اثرات مخرب آن اسکیزوفرنی است. شیشه نیز اثرات سوء زیادی برای بدن دارد، اما بیشترین آسیب را بر مغز و سیستم عصبی وارد می‌کند. سوءتغذیه و کاهش وزن نیز ازجمله آسیب‌هایی است که همراه مصرف بسیاری از مواد مخدر و اعتیادآور برای فرد به وجود می‌آید. مطمئن باشید که با ترک، بدن و روانی سالم‌تر و در نتیجه آن، کیفیت زندگی بهتری خواهید داشت.

مرگ زودرس:

متأسفانه اعتیاد بدون توجه به اینکه چه سنی دارید، با توجه به آسیب‌هایی که به بدن وارد می‌کند و عوارض جانبی زیاد آن هنگام مصرف، می‌تواند با بالا بردن احتمال حمله قلبی، مسمومیت الکلی، خطر تصادف با وسایل نقلیه و نارسایی تنفسی منجر به مرگ شود. پس بهتر است هر چه سریع‌تر و پیش از هر اتفاق ناگواری برای ترک الکل و سایر و مواد اعتیادآور اقدام کنید.

روابط بهتر:

همسر شما و سایر اعضای خانواده‌تان که درگیر مصرف مواد مخدر و اعتیادآور نیستند ممکن است با شما دچار اختلاف و مشکل شوند. این مشکلات می‌توان آسیب‌های روحی و احساسی جدی به شما وارد کند و حتی ممکن است که رابطه‌ها به جدایی بیانجامد و حضانت فرزند خود را از دست بدهید. با ترک اعتیاد می‌توانید والدین بهتری باشید و روابط بهتری را با همه عزیزان خود تجربه کنید.

موفقیت شغلی:

مواد مخدر به‌راحتی بهره‌وری را پایین می‌آورند و ممکن است به دلیل ضعف ناشی از مصرف مواد، غیبت‌های مکرر، کوتاهی در کار و عدم ارائه کیفیت لازم، شغل خود را از دست بدهید. اگر اعتیاد را متوقف کنید شانس بیشتری برای موفقیت‌های شغلی و به دست آوردن یک شغل خوب خواهید داشت.

ویژگی‌های یک کلینیک ترک اعتیاد خوب

یک مرکز ترک اعتیاد خوب باید چند ویژگی را دارا باشد. اولین و مهم‌ترین ویژگی داشتن مجوزهای رسمی است تا شما با خیال راحت به آن‌ها مراجعه کنید. کلینیک های ترک اعتیاد باید به تمام ابعاد سلامت روانی و جسمی فرد معتاد بپردازد و برای همه مشکلاتی که برای سلامت او پیش آمده درمان و راه حل در نظر بگیرد. مورد دیگری که در یک کلینیک های مخصوص ترک اعتیاد خوب بسیار مهم است امکانات رفاهی و خدمات درمانی‌ای است که ارائه می‌دهد؛ علاوه بر آن باید محیطی امن، شاد و آرام داشته باشد.

بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران

پیام تندرستی بهترین کلینیک ترک اعتیاد است که یکی از مجهزترین مراکز تخصصی در این زمینه محسوب می شودکه شرایط بسیار مناسبی برای بستری بیماران و ترک اعتیاد دارد. پزشکان، روان‌پزشکان، روانشناسان، متخصصان بهداشت روان، متخصصان اعتیاد و کادر کلینیک همگی از مجرب‌ترین و با تجربه‌ترین‌ها در حوزه تخصصی خود هستند و در تمامی مراحل درمان شما را حمایت می‌کنند.

فارغ از این که برای ترک هروئین اقدام کرده‌اید یا برای ترک قرص خواب، در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی توسط یک متخصص توان‌بخشی مشاوره خواهید شد تا اطلاعات بیماری و نوع اعتیاد شما مشخص شود و یک فرایند درمان مختص شما در نظر گرفته شود. اگر برای یکی از اطرافیانتان می‌خواهید برای ترک اعتیاد اقدام کنید می‌توانید با شماره مرکز پیام تندرستی تماس بگیرید و مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

پایان رپرتاژ خبری/13

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید